حبیب الله بور بور:

ساماندهی و ثبت خدمت‌رسانی پزشکان داوطلب سازمان نظام پزشکی، از طریق نرم‌افزار «نذر تخصص»

تهران (پانا) - رییس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور، از ساماندهی و ثبت خدمت‌رسانی پزشکان داوطلب سازمان نظام پزشکی، به افراد نیازمند صعب‌العلاج، از طریق نرم‌افزار«نذر تخصص» خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی و ثبت خدمت‌رسانی پزشکان داوطلب سازمان نظام پزشکی، از طریق نرم‌افزار «نذر تخصص»

حبیب الله بور بور؛ رییس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور در خصوص بحران سالمندی گفت: «براساس آمار ارائه شده در ۲۵ تا ۳۰ سال آینده، حداقل ۳۰ میلیون سالمند از کار افتاده خواهیم داشت که نیاز به هزینه های درمانی و همچنین نگهداری دارند که با توجه به عدم فرزند آوری خانواده ها و کاهش چشمگیر آمار ازدواج جوانان بالای ۵۰ درصد، آنان کسی را برای نگهداری نخواهند داشت. اگر از الان تدبیر و پیش بینی های لازم همانند کشور های صنعتی نشود، تبدیل به فاجعه و بحران اجتماعی خواهد شد.»

بوربور ادامه داد: «به طور مثال در مجموعه ریحانه که عضو مؤسس مجمع خیرین کشور است، حدود ۲۰۰۰ نفر سالمند که از طرف خانواده هایشان طرد یا رها شده اند و فاقد کارت ملی و اوراق هویت می باشند، توسط حدود ۱۰۰۰ نفر کارمند در آن مجموعه، سرویس دهی می شوند. در ضمن اگر سالمندی بخواهد اختصاصی و در منزل نگهداری شود، به دو نفر نگهدارنده نیاز دارد.»

وی افزود: «برای پیشگیری از بحران سالمندی، مجمع خیرین کشور دو سال قبل پیشنهاد داد کار مطالعاتی و پژوهشی انجام شود و فرد خیری، هزینه های آن را متقبل شد. بعد از دو سال کار مطالعاتی در بین کشور هایی نظیر: انگلیس، فنلاند، سوئد و ... به این نتیجه رسیدیم، آن کشورها حدود ۱۰۰ سال پیش، بر روی این موضوع کار کرده اند و برنامه های پژوهشی و پیش بینی های لازم انجام داده اند که اگر دچار بحران سالمندی شوند مشکلی برایشان بوجود نیاید.»

بور بور بیان کرد: «با توجه به تحقیقات انجام شده، پیشنهاد ایجاد بانک زمان ضروری است. به این معنی که افراد با توجه شغل خود، در جوانی و ساعت های بیکاری، بخشی از زمان خود را به سرویس دادن به افراد سالمند نیازمند تأیید شده در سامانه بانک زمان بپردازند. در واقع زمانی که به اینکار اختصاص داده اند در نرم افزاری با توجه به ضریب شغلشان ثبت گردد. این افراد کمک دهنده و کمک گیرنده که از طرف مبادی ذیربط، صلاحیت آنها در سامانه مورد تأیید قرار می گیرد، در هنگام افراد کمک دهنده می توانند از سرویس های لازم نیازمندی خود بهره مند شوند.»

وی خاطر‌نشان کرد: «قرار است ساماندهی و ثبت خدمت رسانی پزشکان داوطلب سازمان نظام پزشکی به افراد نیازمند صعب العلاج، از طریق نرم افزار «نذر تخصص» انجام شود. مقرر است این خدمات در نرم افزار «بانک زمان» منتقل شود تا حق این افراد نیز محفوظ بماند.»

بوربور اعلام کرد: «امید است طرح «نذر تخصص» و «بانک زمان»، توسط مجمع خیرین کشور و سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ، در آینده انشاء الله در سراسر کشور انجام خواهد شد و توسط مسئولین و ریاست محترم جمهور رونمایی شود.»

رییس مجمع خیرین کشور در پایان اشاره کرد: «در جلسه اخیر وزیر بهداشت و درمان از مجمع خیرین کشور، در کنار ۱۵ مؤسسه ای که در دوره شیوع کرونا تلاش های ارزنده ای داشتند، تقدیر شد. در این دیدار، دکتر بهرام عین اللهی؛ وزیر بهداشت و درمان، به کمک پزشکان، در راستای مسئولیت اجتماعی، نکاتی را یاد آوری و تأکید کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار