یکپارچهسازی خدمات دولت به مردم به صورت شبانهروزی و بدون مراجعه حضوری
مخبر: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بالاترین ابزار مقابله با فساد است
با راهاندازی دولت هوشمند از امضاهای طلایی و برخی فسادها و رانت کاملاً جلوگیری میشود
تهران (پانا) - معاون اول رئیسجمهوری راهاندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را بالاترین ابزار مقابله با فساد و همچنین بهترین امکان ایجاد رضایتمندی در بین مردم دانست و تاکید کرد راهاندازی پنجره ملی خدمات هوشمند اقدامی ماندگار و اساسی برای کشور خواهد بود که تاثیر بهسزایی در افزایش بهرهوری و کاهش هزینههای دولت و مردم دارد.
محمد مخبر صبح امروز (سهشنبه) در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصریح کرد: با راه اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند مردم به راحتی و بدون حضور در دستگاه های دولتی و اجرایی از خدمات دولت بهره مند میشوند که این مهم می تواند به کاهش هزینه، زمان و انرژی مردم منجر شود و در عین حال با یکپارچهسازی خدمات دولتی در سامانه هوشمند، تمامی خدمات دولتی برای مردم به راحتی قابل مشاهده و دسترسی است.
وی خاطر نشان کرد: با راهاندازی دولت هوشمند از امضاهای طلایی و برخی فسادها و رانت کاملاً جلوگیری میشود و ضمن شفافیت اطلاعات، دستگاههای نظارتی و مردم میتوانند از چگونگی پیشبرد امور در قوه مجریه و سایر دستگاهها و قوای کشور آگاه شوند.
محمد مخبر با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم و همچنین اهمیت راهاندازی هر چه سریعتر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تا پایان سال جاری تاکید کرد: دولت هوشمند یک موضوع فراقوهای است که تمامی دستگاهها و قوا میتوانند خدمات خود به مردم را در بستر آن عرضه کنند.
در این جلسه که با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس کل بانک مرکزی و دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده و روند شکل گیری شورای اجرایی فناوری اطلاعات، بر ضرورت شتاب بخشی به توسعه فناوری و اطلاعات در دستگاههای اجرایی و دولتی تاکید کرد و گفت: راهاندازی دولت هوشمند از دغدغههای دولت سیزدهم و همچنین تاکیدات رییسجمهور محترم بوده است که با اجرای موفقیتآمیز خدمترسانی هوشمند به مردم بسیاری از مشکلات دولت و اقشار مختلف حل میشود.
وی افزود: تمامی دستگاههای دولتی موظف هستند تا پایان نیمه اول سال جاری پنجره واحد خدمات هوشمند خود را راهاندازی کنند تا پس از یکپارچهسازی تمامی این پنجرهها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، تا پایان سال جاری مردم به راحتی بتوانند تمام امور و نیازمندیهای خود به خدمات دولتی از جمله کسب مجوزها، مشاهده ابلاغیهها و نامهها، امور مالیاتی و دریافت خدمات دولتی را به راحتی و با استفاده از تلفن همراه و رایانه به صورت شبانهروزی دریافت کنند.
وی با بیان اینکه با همکاری قوه قضاییه و سایر نهادهای دیگر بهزودی تمامی خدمات در سایر قوا نیز در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند قابل دسترسی و بهرهبرداری برای مردم است، گفت: زیرساختهای قانونی،اجرایی و فنی این اقدام بزرگ در کشور آماده شده و در عین آسانسازی خدمت رسانی به مردم مدیران دولتی میتوانند از طریق یک داشبورد مدیریتی به تمامی گزارشها و اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند.
ارسال دیدگاه