خبرنگار سابق پانا:

نقش غیر قابل انکار «پانا» در پرورش استعدادها

پانا عملکرد موفقی داشت

تبریز (پانا) - امیر ملک زاده نقش خبرگزاری پانا در کشف و پرورش استعدادها را غیرقابل انکار دانسته و این خبرگزاری را در انجام رسالت های خود بسیار موفق عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش غیر قابل انکار «پانا» در پرورش استعدادها

امیر ملک زاده، خبرنگار سابق پانا که در دوران دانش اموزی کار خود را از این رسانه آغاز کرده است، در گفت‌‎وگو با پانا، ضمن تبریک سالروز افتتاح خبرگزاری پانا، عنوان کرد: «من از مهرماه سال 93 به عنوان دانش آموز - خبرنگار افتخاری کار خود را در خبرگزاری پانا آغاز کردم و هم‌اکنون به عنوان سردبیر آژانس خبری تحلیلی شهر بورس فعالیت دارم که جزو پنج رسانه نخست بازار سرمایه به حساب می‌آید.»

وی افزود: «‌از کودکی علاقه خاصی به شغل‌های هیجان انگیز مانند خبرنگاری داشتم که روزمرگی در آنها معنایی نداشته باشد و دائماً با چالش‌های جدید روبه‌رو باشم. در نهایت در سن 15 سالگی وارد خبرگزاری پانا شدم و هیچ‌گاه هیجانی که پس از انتشار نخستین خبر خود در سایت خبرگزاری پانا داشتم را فراموش نمی‌کنم.»

ملک زاده با اشاره به نقش خبرگزاری پانا در کشف استعداد خبرنگاران در سنین نوجوانی، خاطرنشان کرد: «خبرگزاری پانا به عنوان تنها رسانه دانش‌‎آموزی کشور، نقش عمده‌ای در کشف استعداد بسیاری از خبرنگاران کشور داشته است. بسیاری از خبرنگاران و گزارشگران کشور که در حال حاضر در رسانه‌های مختلف فعالیت دارند، کار خودشان را از همینجا آغاز کرده‌اند.»

ملک زاده ادامه داد: «‌اواسط دوره نوجوانی بهترین سنین برای کشف و پرورش استعدادها به حساب می‌آید و خبرگزاری پانا فضایی صمیمی، امن و به دور از حاشیه را برای دانش‌آموزان فراهم کرده تا در اوقات فراغت خود به پرورش استعدادهایشان بپردازند و از این طریق وارد جامعه شوند. در آن مقطع، خبرگزاری پانا نقش غیرقابل انکاری در ورود من به مطبوعات داشت.»

وی، عملکرد پانا در سال‌های گذشته را موفق ارزیابی کرده و یادآور شد: «پانا مانند یک آکادمی به حساب می‌آید که رسالت آن، پرورش خبرنگار است. اگرچه محصولات این خبرگزاری پس از پایان دوره دانش‌آموزی و در اوج دوران بلوغ کاری در پانا فعالیت نمی‌کنند، اما رسالت این خبرگزاری، پرورش خبرنگار و معرفی آنها به سایر رسانه‌های محلی و کشوری است. خبرگزاری پانا در آذربایجان شرقی در این زمینه عملکرد بسیار موفقی داشته و در حال حاضر بسیاری از مدیران روابط عمومی، مدیران مسئول رسانه‌ها، سردبیران و خبرنگاران جزو نفرات پرورش یافته در خبرگزاری پانا هستند.»

وی در مورد جایگاه خبرگزاری پانا در میان اصحاب رسانه، گفت: «خبرنگاران پانا دانش‌آموزانی هستند که اکثراً سن زیادی ندارند، اما در تمامی این سال‌ها از خبرنگاران و عکاسان پانا به عنوان افرادی قابل احترام برای مسئولان و اصحاب رسانه یاد شده است؛ چرا که اکثر خبرنگاران کار خودشان را از همین خبرگزاری آغاز کرده‌اند.»

ملک زاده در پایان عنوان کرد: «بار دیگر سالروز تاسیس خبرگزاری پانا را به عوامل و خبرنگاران آن تبریک گفته و برای تک‌تک آنها آرزوی موفقیت دارم. خبرنگاران و عکاسانی که در خبرگزاری پانا فعالیت می‌کنند، بدانند که در محل مقدسی مشغول به فعالیت هستند و قطعاً با نشان دادن توانایی‌های خود می‌توانند در رسانه‌های بزرگ کشور مشغول به فعالیت شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار