محبوبه جعفری*

مسیر دشوار اما لذت بخشی را گذراندم

از تابستان سال گذشته که به طور کاملا اتفاقی عضو خبرگزاری پانا شدم زمان نسبتا زیادی نمی‌گذرد؛ اما برای من قرن‌هایی پر از تجربیات شیرین و گاه سخت گذشت.

کد مطلب: ۱۲۸۱۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مسیر دشوار اما لذت بخشی را گذراندم

از آن زمان که چیزی از تدوین خبر نمی دانستم و اگر کمک های اساتیدم نبود نمی توانستم هیچ خبری تنظیم کنم تا حالا که نه تنها اخبار خود بلکه خبرهای دیگران را هم تدوین می کنم و 10 نفر زیرگروه هم دارم مسیر دشوار اما لذت بخشی را گذراندم.

در طول این مسیر هر قدمی که می نهادم پیمانه توانایی هایم مملوتر و پرتر می شد؛ فن بیان، افزایش اعتماد به نفس، آداب معاشرت و گسترش گستره ارتباطی، مهارت بهتر خواندن و زیباتر نوشتن، مسئولیت پذیری و صبر از جمله درس هایی بود که این مسیر ناهموار به من آموخت.

تا به حال اخبار زیادی را تهیه و تدوین کردم، اما جالب ترین خاطره ام به چند وقت پیش برمی گردد که باید با داوری ایرانی که برای داوری المپیک ناشنوایان در برزیل مستقر بود، مصاحبه می کردم. دفعه اولی که با ایشان تماس گرفتم اختلاف ساعت ایران و برزیل را در نظر گرفتم تا بد موقع مزاحم نشوم و به این جهت ساعت ۲:۰۰ بامداد به وقت ایران که به وقت برزیل می شد ساعت ۱۹:۰۰، شب تماس گرفتم. اما دفعه دوم اصلا حواسم به اختلاف ساعت نبود و وقتی تماس را برقرار کردم با صدایی بس غرق در خواب مواجه شدم و تازه فهمیدم چه خرابکاری کردم، عذرخواهی کردم اما کار از کار گذشته بود و سحرگاه و قبل از طلوع خورشید از خواب بیدارشان کرده بودم.

باید بگویم خیلی خوشحالم که به شغل خبرنگاری روی آوردم و اکنون باید بگویم عاشقانه شغلم را دوست دارم و در آینده نیز قصد دارم ادامه ی این مسیر را بپیمایم.

در نهایت با تشکر و تقدیر بسیار از اساتیدم: آقایان اویس خادملو، محمد مردانی، مهدی خورشیدی و رئیس سازمان دانش آموزی شهرستان میاندورود: آقای نادر کلایی.

با هزار شور و شوق و عشق تولدت مبارک کلبه عشق، سالگرد تأسیس خبرگزاری پانا مبارک.

دانش آموز خبرنگار*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار