اجرای ۴۰ عنوان برنامه و ۴هزار فعالیت در سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌غربی از اجرای ۴۰ عنوان برنامه و ۴ هزار فعالیت در سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۴۰ عنوان برنامه و ۴هزار فعالیت در سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در آذربایجان‌غربی

سرهنگ جلیل وحیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد: عملیات بیت المقدس یکی از عملیات‌های غرورآفرین و فتح‌ الفتوح عظیم و تاریخ‌ساز دوران دفاع مقدس بود که با عنایت الهی، اراده رزمندگان اسلام و با نثار خون شهدا در چهار مرحله اجرا و در نهایت در روز سوم خرداد سال 61 به پیروزی انجامید.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، این عملیات بزرگ را افتخاری برای کشور و رزمندگان استان دانست و گفت: اولین گردانی که پس از فتح خرمشهر وارد این شهر شد به فرماندهی حمید باکری بود که لازم است رشادت های این رزمنده دلاور آذربایجان غربی و هم رزمانش بیشتر در جامعه بازگو شود.

وحیدی با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس 109 رزمنده از این استان به فیض عظیم شهادت نائل آمدند افزود: امیدواریم با گرفتن الگو از روحیه مقاومت و پایداری شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس ادامه دهنده راه آنها باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی پیرامون برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: اجرای 40 عنوان برنامه مختلف در سراسر آذربایجان غربی هدف‌گذاری و تدوین شده است که این برنامه ها در قالب چهار هزار فعالیت در سطح استان برگزار می شود.

وحیدی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر امسال بر مبنای شعار ما مقاوم هستیم در آذربایجان غربی اجرایی خواهد شد، گفت: یکی از رویکردهای مهم در برگزاری این برنامه ها حفظ و نشر معارف دفاع مقدس و تبیین این حماسه ماندگار در جامعه بویژه در بین نسل جوان است.

وی افزود: متاسفانه ما طی این چها دهه عمر انقلاب نتوانسته ایم خدمات و دستاوردهای نظام را آنگونه که شایسته است تشریح کنیم به همین علت امروز هجمه های شدیدی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان خارجی و حتی ناآگاهان داخلی در جریان است.

دبیر ستاد گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در آذربایجان غربی تصریح کرد: اما تنها راهکاری که می تواند در مقابله با این تهاجمات، کارساز و خنثی کننده این توطئه های ناجوانمردانه و پیچیده دشمنان باشد جهاد تبیین است و در این راستا نیز برای همه علما، کارشناسان، مسئولان وظیفه است تا با مقایسه اقدامات گذشته و کنونی و تشریح آنها در برابر جنگ نرم دشمنان به مقابله بپردازند.

وی گفت: غبارروبی مزار شهدا، اجرای صبحگاه مشترک نیروی نظامی و انتظامی، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، اجرای رژه موتوری، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، برگزاری عصر شعر و خاطره‌گویی دفاع مقدس، پخش مارش آزادسازی خرمشهر از موعزنه مساجد، مسابقه کتابخوانی و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر، برگزاری تعداد 50 یادواره در سطح استان، اجرای تئاتر بچه های مسجد و فعال کردن میز خدمت در ادارات با رویکرد پیگیری امورات شهروندان به صورت جهادی از جمله برنامه هایی است که در راستای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان آذرباجان غربی برگزار می شود.

خبرنگار: سینا میرزامحمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار