یک دانش‌آموز خبرنگار به بهانه بیستمین سالروز تاسیس خبرگزاری پانا:

پانا باعث رشد خودباوری دانش‌آموزان می‌شود

شیراز (پانا) - یک دانش‌آموز خبرنگار پانا عنوان کرد فضای خبرگزاری پانا، برایش یک فضای رقابتی نیست، بلکه سرشار از رفاقت است.

کد مطلب: ۱۲۸۱۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
پانا باعث رشد خودباوری دانش‌آموزان می‌شود

5 خردادماه، سالروز تاسیس خبرگزاری پانا است، سال 1381 این خبرگزاری با هدف توسعه مهارت اجتماعی و کمک به تربیت اجتماعی دانش‌آموزان در راستای رسالت‌های سازمان دانش‌آموزی در این سازمان شکل گرفت و اکنون پس از بیست سال که از عمر آن می‌گذرد روز به روز تنومندتر شده و شبکه‌ای از دانش‌آموزان توانمند را ایجاد کرده است که هر کدام حرف‌های بسیاری از تجربیات دوران حضور در پانا دارند. خبرگزاری پانا به عنوان یکی از ابزارهای آموزشی نظام تعلیم و تربیت به رشد چند‌ساحتی دانش‌آموزان کمک می‌کند و موجب افزایش اعتماد به نفس و ارتقای فن بیان و حضور موثر در اجتماع در بین دانش‌آموزان می‌شود.

در همین راستا به سراغ یکی از دانش‌آموز خبرنگاران فعال خبرگزاری پانا استان فارس رفتیم و با او در رابطه با خبرگزاری پانا و آنچه که در دوران حضور در این خبرگزاری آموخته صحبت کردیم.

ریحانه قاسمی دانش‌آموز پایه یازدهم است که از پایه هشتم وارد خبرگزاری پانا شده و تاکنون گزارش‌های بسیار خوب و خبرهای ارزشمندی از او به عنوان یک خبرنگار منتشر شده است. او به عنوان یک خبرنگار در محافل مختلف خبری حضور داشته است. قاسمی در خصوص مهارت‌هایی که آموخته و تاثیراتی که پانا بر زندگی او داشته می‌گوید.

در پانا چه مهارت‌هایی کسب کردید؟

به نظر من مهم‌ترین مهارتی که در پانا کسب کردم، این است که آموختم چگونه ارتباط موثری در اجتماع و با افراد مختلف ایجاد کنم و این امر به رشد اجتماعی من کمک بسیاری کرد.

خبرنگاری چه تاثیری در زندگی شما داشته است؟

در واقع من به واسطه حضور در پانا و حضور در محافل مختلف خبری، اعتماد به نفس بالایی کسب کردم و علاوه بر این چون به عنوان یک خبرنگار باید قدرت مطالبه‌گری و پرسش از شخصیت‌های مختلف را در خود ایجاد می‌کردم، مهارت فن‌ بیان کسب کردم و حضور در جمع‌های بزرگ و آدم‌های سرشناس و مفید باعث شد که یک حس خودباوری داشته باشم و با آدم‌های متفاوت از اقشار مختلف آشنا شوم.

چقدر به این رشته علاقه‌مند هستید و آیا این شغل را برای آینده خود انتخاب می‌کنید؟

خب همیشه به این حرفه علاقه‌مند بودم و وقتی بخشنامه جذب خبرگزاری پانا به مدرسه ارسال شد، به خاطر دارم اولین دانش‌آموزی بودم که در مدرسه به عنوان خبرنگار فعالیت می‌کردم. در ابتدا علاقه داشتم که مطرح شوم و رشد کنم، ولی اکنون مایلم این رشته را به دوستانم نیز معرفی کنم تا آن‌ها نیز با حضور در این فضا فرصت‌هایی را که من تجربه کردم، تجربه و رشد کنند. اما در مورد شغل آینده باید بگویم که سعی دارم تا حد امکان در کنار موفقیت در رشته تجربی و رشته مورد علاقه‌ام در دانشگاه این حرفه را نیز به عنوان مهارتی که به آن علاقه دارم، ادامه دهم.

آیا خبرنگاری در اعتماد به نفس و فن بیان شما تاثیر داشته است؟

بله، قطعا، در کل خبرنگاری یک حرفه‌ای است که چون ارتباط مستقیم با مطالعه کردن و صحبت کردن و حضور موثر در جمع دارد، موجب افزایش اعتماد به نفس و ارتقای فن بیان در افراد می‌شود.

از خبرگزاری پانا و آموزش ها چه چیز‌هایی آموختید؟

از ابتدای حضور دانش‌آموزان در پانا، به ما توصیه می‌شود که در پانا رقابت و رفاقت در کنار یکدیگر است، من در پانا یاد گرفتم که وقتی به رشد و موفقیت خودم فکر می‌کنم مانع پیشرفت کسی نشوم و با کمک کردن به دانش‌آموز خبرنگاران، دوستانی که همیشه با آن‌ها در ارتباط هستم به رشد آن‌ها کمک کنم و تجربیاتم را به آن‌ها هم انتقال دهم، در کل پانا برای من یک مسیر متحول‌کننده داشت از همان ابتدا که شروع کردم و باعث شد تا من وارد برخی مسیرهای اشتباهی که بعضا همسالان من می‌شوند نشوم و به تربیت اجتماعی من کمک کرد و باعث شد در مسیرهای اشتباه قدم نگذارم و کمک کرد که من اوقاتم را طوری پُر کنم که هم ارزش داشته باشد و هم به رشد و شخصیت خودم کمک کند.

ریحانه قاسمی، مقام اول و دوم استان در مناظره دانش‌آموزی در سال های 1401 و 1399 "خبرنگار برتر خبرگزاری پانا استان فارس‌" مقام اول ناحیه و مقام سوم استان در رشته خبرنویسی جشنواره کانون‌های استان فارس" را در کارنامه خود دارد.

دانش‌آموز خبرنگار: هانیه شفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار