رایگان شدن مراکز پیش‌دبستانی مناطق دوزبانه روستایی و عشایری

تهران (پانا) - سرپرست سازمان تعلیم و تربیت گفت ردیف بودجه‌ای برای مراکز پیش‌دبستانی مشخص شده و حق التدریس مربیان این مهد‌ها با مشارکت آموزش و پرورش و کمک بخش غیردولتی پرداخت خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
رایگان شدن مراکز پیش‌دبستانی مناطق دوزبانه روستایی و عشایری

به گزارش صدا و سیما، مجتبی همتی فر گفت: هفت هزار مهد روستایی که پیش از این تحت پوشش بهزیستی بوده اند باید فعالیت خود را از امسال زیر نظر آموزش و پرورش ادامه دهند. در تلاشیم که در صورت تامین اعتبار در این مهد‌ها غذای کمکی به عنوان غذای گرم برای کودکانی که سوء تغذیه دارند نیز ارایه کنیم.

همتی فر افزود: آیین نامه جدید شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی هنوز ابلاغ نشده است، اما خانواده‌ها در صورت ثبت نام در این مراکز تا پیش از مهر باید بنا به نوع مهد و مرکز پیش دبستانی ۱۰ تا ۳۲ درصد بیشتر از سال گذشته بپردازند.

وی گفت: هزینه غذا و خدمات جانبی جزء شهریه مهد‌ها محسوب نمی‌شوند و برای آن‌ها شهریه جداگانه‌ای در نظر گرفته خواهد شد.

سرپرست سازمان تعلیم و تربیت اظهار داشت: در حال راه اندازی سامانه‌ای هستیم که خانواده‌ها بتوانند از شهریه پرداختی برای هر مهدکودک مطلع شوند و مدیران مهد‌های کودک موظفند میزان شهریه مصوب هر منطقه و استان را در دید اولیا قرار دهند.

وی افزود: طبق آیین نامه آموزش و پرورش شهریه مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی باید به صورت سالانه دریافت شود، اما در صورت درخواست خانواده شهریه می‌تواند به صورت ماهانه هم دریافت شود.

همتی درباره آموزش زبان انگلیسی هم گفت: تدریس الفبای فارسی و آموزش زبان انگلیسی در مهد‌های کودک غیرمجاز است و این آموزش باید از دوران ابتدایی و با آموزش رسمی آغاز شود.

وی افزود: آموزش زبان انگلیسی در سنین زیر ۷ سال اثرات منفی به تفاوت نظام شناختی زبان کودک می‌گذارد و آموزش او را برای فراگیری زبان فارسی با مشکل روبرو می‌کند.

سرپرست سازمان تعلیم و تربیت گفت: به دلیل تدوین نشدن آیین نامه جدید مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی به متقاضیان تاسیس این مراکز مجوز جدید داده نخواهد شد و تنها مراکزی که از قبل مجوز داشتند می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار