ترغیب اولیا و مدیران مراکز پیش‌دبستانی جهت ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی در برنامه سنجش

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای معاونین سازمان گفت رفع اشکالات سامانه سیدا برای پیش‌دبستانی‌ها، وجود پایگاه‌های سنجش پیش‌دبستانی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها و ترغیب خانواده‌ها و مدیران مراکز پیش‌دبستانی از جمله مولفه‌های اثر گذار در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش‌دبستانی‌ها است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ترغیب اولیا و مدیران مراکز پیش‌دبستانی جهت ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی در برنامه سنجش

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه در سال جاری پوشش 55 درصدی نوآموزان پیش دبستانی نیز در برنامه سنجش هدف گذاری شده است گفت: با توجه به مشکلات سامانه سیدا برای ثبت نام پیش دبستانی‌ها تاکنون72 هزار نفر از نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت گیری کرده اند.

حسینی خواستار رصد و پیگیری مشکلات احتمالی مدارس در آغاز سال تحصیلی توسط اعضای شورای معاونین شد و گفت: کلاس بندی دانش آموزان استثنایی در سیدا و شاد، توزیع کامل کتب درسی و تکمیل صدور ابلاغ برای تمامی همکاران از جمله مواردی است که باید مدام توسط شورای معاونین و روسای ادارات استان‌ها پیگیری شود.

معاون وزیر با بیان اینکه در سال جاری سه بسته تحولی "آموزش، پرورش و توان بخشی خانواده محور"، "جشنواره نشاط" و "غربال و مداخله بهنگام نوآموزان ۵ تا ۷ ساله در معرض مشکلات ویژه یادگیری" در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است گفت: برخی از شاخص‌های سه بسته تحولی سال گذشته سازمان آموزش و پرورش استثنایی از جمله شاخص‌های استمراری است که باید در سال جاری نیز استمرار یابد و در برنامه ریزی سال جاری لحاظ شده است.

حسینی با اشاره به مشکل سنوات ارفاقی نیروهای تامین اجتماعی گفت: ۵ هزار نفر از پرسنل آموزش و پرورش استثنایی از صندوق بازنشستگی کشوری به صندوق تامین اجتماعی تغییر صندوق داده اند و سازمان تامین اجتماعی علاوه بر دریافت بیمه تامین اجتماعی برای این دسته از همکاران در زمان بازنشستگی و اعمال سنوات ارفاقی پنج سال حقوق هم تقاضا دارد.

وی گفت: این میزان برای هر یک از همکاران نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود که با روح سنوات ارفاقی که در اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی آمده است سازگاری ندارد.

وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری و در نشست‌های مشترک با سازمان تامین اجتماعی راه حلی برای رفع این مشکل پیدا شده است و با ارسال اطلاعات این دسته از نیروهای آموزش و پرورش استثنایی به سازمان تامین اجتماعی به زودی این مشکل مرتفع خواهد شد.

معاون وزیر خواستار فعال بیشتر باشگاه‌های پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی شد و گفت: استفاده از اندوخته‌های بازنشستگان به عنوان راهنمایان بالینی در مدارس از کارکردهای مهم راه اندازی باشگاه‌های پیشکسوتان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار