مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در همایش تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده استثنائی:

مهم‌ترین هدف در تعلیم کودکان استثنائی، هدایت آن‌ها به مسیر اشتغال است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در همایش تجلیل از برگزیدگان مسابقات فرهنگی، ورزشی دانش‌آموزان استثنائی و معلمان پژوهنده، مهم‌ترین هدف در آموزش و پرورش کودکان توانا را مهارت‌آموزی در دوران تحصیل آن‌ها برشمرد که عاملی برای هدایت به مسیر اشتغال در آینده باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین هدف در تعلیم کودکان استثنائی، هدایت آن‌ها به مسیر اشتغال است

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در همایش تجلیل از برگزیدگان کشوری مسابقات فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان استثنائی و معلمان پژوهنده، ضمن اشاره به اهمیت تقدیر از تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت خطاب به دانش‌آموزان، بیان کرد: دانش‌‌آموزان ما دستاوردهای هنری جالبی در این مسابقات ارائه کردند و ما وظیفه داریم که به شما در درس، تربیت و افزایش مهارت کمک کنیم تا به بهترین سطح خود برسید.

وی ادامه داد: در حال تدوین یک دستورالعمل از تولیدات دانش‌‌آموزان هستیم که در آموزش و پرورش و سایر نهادها آنها را به نمایش می‌گذاریم تا این دستاوردها را وارد چرخه تولید کنیم.

بهرامی تأکید کرد: قاعدتاً مهم‌ترین هدف ما در آموزش و پرورش کودکان توانا، این است که بخش مهارت‌آموزی و دست‌ورزی در دوره تحصیلی اتفاق بیافتد و از همین مسیر وارد فضای تولید و اشتغال شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، ضمن تقدیر از زحمات همکاران فعال در حوزه کودکان توانا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند: «شهید مطهری شهید عام هستند و معلمین ما توفیق خدمت دوچندان دارند و علت آن این است که مخاطب آنها، در سنین لازم‌التعلیم قرار دارد» گفت: در دانشگاه مخاطب اساتید، عام است اما در مدارس، مخاطب گروه سنی است که اگر کار موثری در تعلیم، تربیت دانش‌آموزان صورت بگیرد تا سالیان سال مفید خواهد بود.

وی تلاش معلمان در حوزه دانش‌‌آموزان استثنائی را چند برابر دانست و بیان کرد: تلاش معلمان در حوزه دانش‌‌آموزان استثنائی، چند برابر است و بیش از سایر همکاران در آموزش و پرورش عادی است؛ آنها در دوران کرونا زحمات زیادی را متحمل شدند، چون دانش‌‌آموزان برای ارتباط‌گیری و کار عملی دچار مشکل بودند، امیدواریم با آموزش حضوری این مشکلات مرتفع شود و بتوانیم امکانات بیشتری برای این حوزه فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در مورد مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش‌‌آموزان توانا گفت: با پیگیری‌های انجام شده در شورای آموزش و پرورش، قرار است در سال تحصیلی، بخشی از مشکلات سرویس این دانش‌آموزان حل شود، چرا که جمعیت دانش‌آموزی در این استان تراکم بالایی دارد و از منظر استانداری جزو مناطقی هستیم که نیاز به کمک و مساعدت بیشتری در زمینه‌های مختلف داریم.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار