وزیر ارتباطات در گفت‌و‌گو با پانا:

هیچکس در دولت به‌دنبال قطع یا کاهش سرعت اینترنت نیست

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هیچکس در دولت به دنبال قطع یا کاهش سرعت اینترنت نیست، گفت مبنای شبکه ملی اطلاعات، اینترنت پرسرعت در سراسر کشور و خدمات با کیفیت است تا زندگی و کسب و کار مردم راحت شود.

کد مطلب: ۱۲۸۰۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
هیچکس در دولت به‌دنبال قطع یا کاهش سرعت اینترنت نیست

عیسی زارع‌پور در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر کندی یا قطعی اینترنت، اظهار کرد: «هیچکس در دولت به دنبال قطع اینترنت یا کندی اینترنت نیست؛ هیچکس تصمیمی مبنی بر این نگرفته و نخواهد گرفت.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: «نگاه ما در دولت سیزدهم این است که حوزه ارتباطات می‌تواند مشکلات کشور را حل کند و‌ زیرساخت هر طرح فناورانه‌ای که بخواهد در کشور اجرا شود، اینترنت پرسرعت است. ما امروز به دنبال فیبر نوری منازل هستیم و قصد داریم سرعت‌های چند صد مگابیت بر ثانیه‌‌ای و گیگ به مردم ارائه دهیم.»

وی با بیان اینکه جهت‌گیری دولت سیزدهم به سمت راه‌اندازی شبکه پر‌سرعت با کیفیت در سراسر کشور است، گفت: «بخشی از این شایعات به دلیل ایجاد فضاسازی‌هایی است که شاهدش هستیم. ما روز سه‌شنبه گذشته برای ٨/۵ میلیون پورت، تفاهم‌نامه امضا کردیم تا بخش خصوصی، فیبر نوری راه‌اندازی کند. البته ممکن است در این شرایط، اختلالاتی وجود داشته باشد اما ما در تلاش هستیم که این اختلالات را برطرف کنیم.»

زارع‌پور در پایان درباره شبکه ملی اطلاعات نیز خاطرنشان کرد: «ما طرحی تحت عنوان اینترنت ملی نداریم بلکه شبکه ملی اطلاعات است که اتفاقاً بال اول شبکه ملی اطلاعات، اینترنت پرسرعت و باکیفیت در سراسر کشور است و بال دوم آن نیز خدمات با کیفیت برای مردم است که زندگی و کسب و کار آنها را راحت کنیم. شبکه ملی اطلاعات چیزی غیر از این دو بال نیست که هر دو برای مردم مفید خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار