بازدید وزیر فرهنگ قطر از نمایشگاه کتاب تهران

محمدمهدی اسماعیلی: در آینده نزدیک به قطر سفر خواهم کرد/ بحث تمدید نمایشگاه در حال بررسی است

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ قطر همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد. همچنین وزیر ارشاد از احتمال تمدید بخش مجازی نمایشگاه کتاب خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بازدید وزیر فرهنگ قطر از نمایشگاه کتاب تهران

شیخ عبدالرحمن بن حمد بن جاسم آل ثانی، وزیر فرهنگ قطر امروز (پنجشنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه) با هیئت همراه خود با حضور در غرفه این کشور که در سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان میهمان ویژه انتخاب شده است، از بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب، غرفه گرنت و چند غرفه از ناشران داخلی بازدید کرد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور امیر قطر در هفته پیش و بازدید از نمایشگاه کتاب و حضور رئیس‌جمهور ایران در قطر گفت: با کشور قطر یک تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین دو کشور امضا کرده‌ایم که همکاری بسیار خوبی است. این سفر هم مقدمه‌ای برای اجرای این تفاهم‌نامه بود.

او با بیان این‌که در آینده نزدیک به قطر سفر خواهم کرد، افزود: در آنجا برنامه‌هایی داریم. همچنین برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای و برنامه‌های فرهنگی‌ای را برای جام جهانی فوتبال تدارک دیده‌ایم. دولت قطر خواهان این است که جمهوری اسلامی در بحث‌ برگزاری جام جهانی به آن‌ها کمک کند؛ این رویداد یک اتفاق مهم است و در فرصت کوتاهی چندین میلیون نفر قرار است وارد قطر شوند. ما هم تلاش می‌کنیم این کار را در منطقه پشتیبانی کنیم. بهترین روابط را امروز با قطر داریم و می‌خواهیم به حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای تسری دهیم. خیلی از دوستان و هنرمندان ما از اهالی هنری موسیقی و نقاشی به قطر رفت‌ و آمد دارند. وزیر فرهنگ قطر هم ابراز علاقه‌ کرد که این روابط بیشتر شود و امیدوارم اتفاقات خوبی در این بحث بیفتد. البته درباره سایر کشورها هم همین روابط فرهنگی را دنبال می‌کنیم.

اسماعیلی با اشاره به حضور لبنان در نمایشگاه کتاب، گفت: امروز وزیر فرهنگ قطر از نمایشگاه دیدار کرد. در روزها و هفته آینده نیز وزرای فرهنگ منطقه به تهران خواهند آمد و در راستای سیاست کلان دولت که بحث ارتباط با کشورهای همسایه است، حرکت خواهیم داد.

وزیر ارشاد درخصوص تفاهم‌نامه یا قرداد بازار نشر میان کشور قطر و ایران گفت: امروز صحبتی در این زمینه نداشتیم اما در تفاهم‌نامه این بحث وجود دارد و بخش‌های تخصصی‌مان در وزارتخانه آن را دنبال می‌کند و رایزن فرهنگی جدیدمان در قطر مستقر می‌شود و تفاهم‌نامه را دنبال می‌کند.

اسماعیلی درباره تمدید نماشگاه کتاب با توجه به یک روز تعطیلی نمایشگاه به خاطر آلودگی هوا، بیان کرد: بحث تمدید نمایشگاه در حال بررسی است اما مزیت مهم نمایشگاه امسال برگزاری به صورت مجازی بوده است و احتمال دارد بخش مجازی را تمدید کنیم زیرا در صورت تمدید فیزیکی نهادهای مختلف درگیر هستند. تصیم‌گیری نهایی نشده اما بنا داریم از نظر حضوری و یا مجازی تمدید صورت گیرد که افرادی که فرصت خرید کتاب را از دست داده‌اند بتوانند در نمایشگاه حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار