نماینده مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

زحمات معلمان با هیچ معیاری قابل سنجش نیست

فیروزکوه (پانا) - نماینده مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ویژه‌برنامه نکوداشت مقام شامخ معلم که در مجتمع آموزشی و رفاهی فیروزه شهرستان فیروزکوه برگزار شد، گفت معلمی شغل انبیاست و هیچ خط‌کش و معیاری برای سنجش و ارزیابی خدمات و زحمات معلمان نمی‌توان یافت.

کد مطلب: ۱۲۸۰۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
زحمات معلمان با هیچ معیاری قابل سنجش نیست

علیرضا محمدی، نماینده مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن ابراز خرسندی از حضور در مراسم بزرگداشت مقام والای معلم در فیروزکوه گفت: خداوند در قرآن به قلم قسم خورده است و شغل معلمی از آن جهت شغل انبیا است که معلم حس خوبی را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهد. دانش‌آموزان بزرگ‌ترین سرمایه و گوهر نابی هستند که به معلمان عزیز مدارس سپرده می‌شوند و هنر معلم بر کس پوشیده نیست. هیچ خط‌کش و معیار سنجشی برای ارزیابی خدمات و زحمات معلمان نمی‌توان یافت.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر در سطح شهرستان‌های استان تهران بیش از ۵۰ نفر از معلمان جان باختند؛ از زحمات تک‌تک معلمان که با عشق به کارشان حتی در بستر بیماری نیز به تدریس می‌پرداختند قدردانی می‌کنم. همان‌طور که خدا در قرآن به قلم قسم خورده است مطمئنا اجر و جایگاه معنوی معلم در پیشگاه خداوند متعال محفوظ است.

در این مراسم، حسن حیدری، امام جمعه فیروزکوه، ضمن تشکر از فاطمه سیر، مدیر اداره آموزش و پرورش فیروزکوه و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم و قدردانی از معلمان شهرستان، به اهمیت کار آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش تربیت، هدایت، رشد و شکوفایی استعدادهای یک منطقه را به عهده دارد، پس معلمان باید به این رسالت خود افتخار کنند و تکریم معلم نیز یک فریضه و امری واجب است و معلم باید در جامعه احساس کرامت کند.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ پیشرفت کند جایگاه معلمان و فرهنگیان و دانشجویان باید مورد تقدیر قرار بگیرد تا دانش‌آموزان و دانشجویان بدانند و ببینند که در عمل نیز، علم بالاتر است از ثروت.

حیدری از معلمان خواست به دانش‌آموزان هویت ملی و معنوی بدهند، چرا که نسلی تاثیرگذار است که احساس هویت کند و با مفاهیم متعالی مثل کمک به همنوع مفهوم ایثار، صبر و استقامت آشنا شوند.

وی افزود: معلمی می‌تواند چنین نسلی را تربیت کند که با وجود وجود مشکلات اقتصادی و ناملایمات به معلمی عشق بورزد و عاشق کارش باشد و احساس رسالت و تکلیف کند.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار