اختتامیه ششمین جشنواره سفیران سلامت استان گلستان

گلستان (پانا) - غلامرضا منتظری نماینده مجلس شورای اسلامی استان گلستان سفیران سلامت را پیام‌آوران بهداشت و سلامت دانست و لزوم آموزش و انتقال آنها را برای جامعه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه ششمین جشنواره سفیران سلامت استان گلستان

در ابتدای این مراسم مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان ضمن تقدیر و تشکر از میهمانان بیان کرد: نعمت سلامتی نعمت بسیاری بزرگی است که خداوند به انسان عطا کرده و آنقدر این موهبت اهمیت دارد که اجازه خدشه دار کردن آن حتی به وسیله خود انسان هم داده نشده است، بنابراین ما باید قدر این موهبت الهی را بدانیم.سلامت ما در گرو سلامت محیط زیست است و تمامی آلودگی های آب، خاک، هوا و… می‌تواند به نوعی شاخص سلامتی ما را کاهش دهد. همچنین عامل تمامی این آلودگی ها و آسیب های محیطی خود انسان است، بنابراین لازم است تا فرهنگ سازی عمیقی برای گام نهادن تمامی جوامع در جهت سلامتی کره زمین ایجاد شود، زیرا همانطور که می‌دانیم سلامتی ما همواره در سلامتی محیط زیست است. در این میان وزارت بهداشت نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی در موضوع سلامتی کره زمین داشته همانطور که آموزش و پرورش در نهادینه کردن سواد سلامت نقش ضروری دارد.

در ادامه این مراسم غلامرضا منتظری، سفیران سلامت را پیام آوران بهداشت و سلامت دانست که به سلامت جامعه کمک می کنند و گفت: سلامتی نعمتی بزرگ از سوی خداوند به بندگان است و آموزه های دینی و مبانی دینی ما بارها به بحث سلامت اشاره کرده اند. سلامت روحی و روانی، یک انسان سالم را به جامعه تحویل می‌دهد و یک انسان سالم می‌تواند مثمرثمر واقع شود و پایه های پیشرفت را در عرصه های مختلف بنیان گذاری کند.

وی ادامه داد: سفیران سلامت به عنوان پیام آوران بهداشت و سلامت، آموزش‌های بهداشتی را توسط مربیان بهداشت فرا می‌گیرند تا به دوستان و خانواده‌های خود این آموزش‌ها را انتقال داده و باعث فرهنگ سازی در زمینه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها شوند.

در ادامه عیسی پایین محلی افزود: از مهم ترین شاخصه هایی که امروزه فراگیر است بحث تولید محتوا و تسلط بر رسانه است. ما امسال ۱۶۰۲ نفر‌ شرکت کننده در سامانه مقام معلم داشتیم که ۹۰۹ نفر از این افراد به عنوان معلم نمونه در مدارس پذیرفته شدند و از این ۹۰۹ نفر، ۹۱ نفر در مرحله شهرستانی حائز رتبه شده و ۱۲ نفر مرحله استانی و ۱ نفر به عنوان معلم ،منتخب کشوری شده است.

در پایان معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان بیان کرد: هفته سلامت یادآور این است که ما بیشتر به خود و سلامتی خود بپردازیم. پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند : دو نعمت است که ما از آن غافلیم و به محض اینکه آن را از دست می‌دهیم قدر آن را می‌فهمیم. یکی امنیت و دیگری صحت و سلامتی است.

در این همایش از پیشکسوتان حوزه سلامت، مراقبین سلامت و برگزیدگان جشنواره سفیران سلامت کشوری تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار