بررسی تغییر دستگاه اجرایی طرح احداث راه آهن شلمچه- بصره
تهران (پانا) - با توجه به تفاهمنامه مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق و واگذاری مسئولیت ساخت راه آهن شلمچه – بصره به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد تغییر دستگاه اجرایی طرح مذکور از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران را به دولت ارایه کرده است.
![بررسی تغییر دستگاه اجرایی طرح احداث راه آهن شلمچه- بصره](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTM4OTNk9H6i/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHdzHote0rRGksAIKXaKdntA,,/MTM4OTNk9H6i.jpg)
به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت» برای اجرای سیاست های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر اولویت بخشی به حمل و نقل ریلی و ایجاد مزیت رقابتی برای آن، افزایش ارتباطات حمل و نقلی با کشورهای همسایه و جهان، افزایش ترانزیت و حمل و نقل ریلی بین المللی و دستیابی به هدف ارتقاء سهم حمل و نقل ریلی بار و مسافر به ترتیب به ۳۰ و ۲۰ درصد، تکمیل و راه اندازی کریدورهای ریلی از اهمیت کلیدی برخوردار است و بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی تکمیل و راه اندازی کریدورهای حمل و نقل ریلی را در اولویت قرار داده است.
در این راستا و با توجه به تفاهم نامه مشترک با کشور عراق و واگذاری مسئولیت ساخت راه آهن شلمچه - بصره به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، وزارت راه و شهرسازی خواستار تغییر دستگاه اجرایی طرح مذکور از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران شده است.
پیشنهاد یاد شده درحال حاضر در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت مراحل بررسی کارشناسی را سپری می کند.
ارسال دیدگاه