علیرضا کریمیان:

روابط عمومی دیده‌بان سازمان و در خط مقدم مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن است

تهران(پانا) - علیرضا کریمیان ضمن تقدیر از رئیس وهمکاران اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهرتهران به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی؛ روابط عمومی را دیده‌بان سازمان و در خط مقدم مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۰۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
روابط عمومی دیده‌بان سازمان و در خط مقدم مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن است

به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در دیدار با رئیس و همکاران اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، روابط عمومی را آیینه تمام نمای یک سازمان خواند و افزود: روابط عمومی یک مجموعه یا سازمان با عملکرد خوب و قوی خود؛ باعث عملکرد مطلوب تمام ارکان درون سازمانی و برون سازمانی می شود.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی روابط عمومی ارائه مشاوره و همفکری با واحدهای مختلف سازمان و انعکاس دهنده عملکرد یک مجموعه است، و همانطور که رهبر حکیم انقلاب فرموده اند: «روابط عمومی ها به طور هنرمندانه اطلاع رسانی کنند تا مردم با جان و دل بپذیرند»، روابط عمومی را در خط مقدم مقابله با جنگ رسانه ای دشمن معرفی کرد که همچون یک دیده بان هوشیار در جهاد تبیین عمل می کند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در رهنمودهای معظم له در خصوص جهاد تبیین می بینیم، امروز دشمن در اوج قدرت رسانه ای است و با استفاده از تکنولوژی و محتوا و کمیت تولید در بالاترین سطح در حال فعالیت است و حتی اقتصاد، قدرت نظامی و همه ظرفیت های فرهنگی خود را به خدمت رسانه درآورده است و با توجه به اینکه دشمن در حوزه های دیگر شکست خورده است، تنها جبهه باقی مانده و امیدوار کننده را جنگ رسانه ای می بیند و سعی دارد با قرار دادن انقلاب اسلامی در محاصره رسانه ای و شبهات در کنار فشارهای اقتصادی و برخی از ناکارآمدی های داخلی، شرایط تبیین در جامعه را سخت تر و پیچیده تر از قبل کند، لذا روابط عمومی ها باید از عادات و راهبردهای غلط در مسیر تبیین خودداری کنند و ضمن تبیین و روشنگری با اصرار و تکرار و بیان دستاوردهای انقلاب و موفقیت ها، هزاران موفقیت علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در طول چهاردهه انقلاب را در سوژه های تبیینی خود به کار گیرند و با پرهیز از نگاه عمومی و سطحی به تبیین با ادبیاتی فاخر و ایرانی، اسلامی و نگاه به تمامی اقشار و طبقات اجتماعی، نسبت درستی با نیاز و سئوالات جامعه برقرار نمایند و با فراموش نکردن گذشته تاریک و آینده روشن انقلاب، به پرسش های به حق جامعه پاسخ مناسب ارائه دهند.

ایشان تاکید کرد: البته تبیین وظیفه همه است و روابط عمومی ها باید با تولید محتوای خوب و اقدامات اجتماعی مناسب همراه با ارائه بیانات روشنگرانه نقشه دشمن را به همگان بشناسانند و واقعیت امروز اسلام و انقلاب را به درستی روشنگری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت یکی از مسئولیت های دیگر روابط عمومی را تمهید مقدمات برنامه ها و فعالیت های اجرایی برشمرد که مستلزم هوشمندی، دقت، درایت، نظم، همدلی و همکاری توأم با تخصص و هنر است.

وی در پایان نقش روابط عمومی را در حوزه نیروی انسانی نیز مهم خواند و گفت: روابط عمومی مثل یک مفصل ارتباطی، در راستای امیدآفرینی و رضایت مندی نیروی انسانی و چگونگی شرایط ارتباطات انسانی حاکم بر یک مجموعه نیز موثر است و در سطوح مختلف عملکرد روابط عمومی می تواند در قدرت بخشیدن و ارتقاء سطح کیفی و کمی ارتباطی یک مجموعه اثرگذار باشد و یکی از ویژگی های مطلوب روابط عمومی را ایجاد روابط کارآمد و شایسته با تمام ارکان یک مجموعه دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار