مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد:

تقویت و توسعه فضای هنرستان‌هایی با زمینه صنعت

تهران(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به شعار سال و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مهارت افزایی و توانمندسازی را از ضرورت‌های جامعه در مسیر توسعه و پیشرفت عنوان کردند؛ بر تقویت و توسعه فضای هنرستان‌های با زمینه صنعت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تقویت و توسعه فضای هنرستان‌هایی با زمینه صنعت

در نشست مشترک مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص فضای هنرستان های شهر تهران؛ کاظمی ضمن اشاره به چرخش‌های تحولی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است موضوع پرهیز از حافظه محوری را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حال حاضر آموزش‌ و پرورش با این رویکرد که بتوان در راستای کاهش حافظه محوری و توجه به مهارت‌ها برنامه‌ریزی کند، در حال فعالیت است و لذا در این مورد باید بهره برداری ساختارمند از ظرفیت هنرستان ها را مورد بررسی و توجه قرار داد.
وی با بیان اینکه در سطح شهر تهران هنرستان ها با ظرفیت و امکانات فراوانی برای مهارت آموزی وجود دارد اظهار کرد: پیش از این مقام عالی وزارت در خصوص توسعه فرآیند توانمندسازی دانش آموزان تاکیدات فراوان داشته اند و خوشبختانه در تهران هنرستان هایی وجود دارد که با احیا و بازسازی آنها می توان به جذب بیشتر دانش آموزان در رشته های هنرستانی کمک شایانی به جریان مهارت اموزی و ایجاد اشتغال پایدار کرد.
کاظمی با تاکید بر استفاده فضاهای آموزشی به خصوص هنرستان ها برای آموزش رسمی رشته های فنی و حرفه ای گفت: فضاهای هنرستانی به دلیل ویژگی های سازه ای و وسعت مکانی خاص خود؛ امکان تقویت و توسعه دارند که با اهتمام همکاران آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط می توان در جهت فعالیت های هرچه بیشتر هنرستان ها تصمیم سازی کرد.
در ادامه، علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت نیز منافع آموزش و پرورش و دانش آموزان را اولین اولویت در تصمیم‌ گیری ها خواند و افزود: سرانه فضای دانش آموزی در سطح تهران ۴/٠٢ درصد است و هدف ما این است تا با تدبیر، تجربه گردانی و اقدامات لازم؛ این عدد را به میانگین کشور که ۵/٠۴ درصد است نزدیک کنیم.
کریمیان ضمن تاکید بر تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» خاطر نشان کرد: همانطور که از شعار سال پیداست و همچنین در رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ویژه خطاب به جوانان کاملا مشهود است؛ مهارت افزایی و توانمندسازی از ضرورت های جامعه در مسیر توسعه و پیشرفت است. لذا می بایست توجه داشت که هنرستان ها بستری مطلوب و مناسب جهت مهارت آموزی و اشتغال آفرینی هستند.
وی استفاده از فضاهای آموزش و پرورش را در راستای تحقق اهداف و برنامه های مدنظر مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تلاش شود تا حد ممکن از این فضاها بهره برداری مطلوب و مثمر ثمر داشت و با همکاری شرکت های دانش بنیان و گروه های جهادی در زمینه مهارت آموزی با حفظ مالکیت حقوقی فضاهای آموزشی آموزش و پرورش گام برداشت.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای ارتقاء سطح مهارت آموزی در محله های شهر تهران خاطرنشان کرد: هنرستان های فنی در زمینه صنعت با پیشینه ای درخشان در زمینه مهارت اموزی؛ از ظرفیت قابل توجهی برای تحقق فعالیت های دانش بنیان و مهارت آموزی به دانش آموزان برخوردارند که با فعالیت در رشته ها و زمینه های مختلف صنعتی مانند الکترونیک، الکتروتکنیک، تاسیسات مکانیکی، چاپ، ساختمان، صنایع چوب و مبلمان، مکانیک خودرو، ماشین ابزار و متالوژی و ... با آموزش دانش آموز مشغول به فعالیت هستند که می بایست با برنامه ریزی دقیق و مشارکت های کارآمد با نهادهای مرتبط بر تقویت و توسعه این فعالیت ها همتی جهادی کرد.
کریمیان در پایان با یادآوری این نکته که توانمندسازی و تقویت و توسعه مناطق کم برخوردار شهر تهران در زمینه مهارت آموزی به دانش آموزان در دستور کار آموزش و پرورش شهر تهران است ابراز امیدواری کرد که با اقدامات مدبرانه در زمینه آموزش های هنرستانی شاهد ارتقا کمی و کیفی فعالیت ها خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار