سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند:

طرح‌های اقتصادی، در جهت ریشه‌کنی فقر در جامعه نیازمند صبر و حوصله است

رودهن(پانا) - سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند گفت اقدامات و طرح‌های اجرایی اقتصادی مفید برای برطرف کردن فقر در جامعه نیازمند صبر و حوصله و بررسی‌های اقتصادی و جامعه‌شناختی ویژه است، چرا که این طرح‌ها آثار خود را در دراز مدت در اقتصاد کشور می‌گذارند و با آینده‌نگری مطرح می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۸۰۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح‌های اقتصادی، در جهت ریشه‌کنی فقر در جامعه نیازمند صبر و حوصله است

به گزارش دفتر روابط عمومی اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند، محمد امین خدایاری، سرپرست این اداره اظهار کرد: در راستای دستورالعمل بهزیستی و کمیته امداد برای کاهش فقر مطلق، برای اشخاصی که سرانه درآمدی آنها کمتر از 500 هزار تومان است سامانه‌ای طراحی شده است که تاکنون حدود 700 نفر توسط اداره کار دماوند در این سامانه ثبت شده‌اند.

وی افزود: لیست افراد مشمول از موسسات خیریه، کمیته امداد و دیگر سازمان‌های مرتبط اخذ شده و یک به یک در این سامانه ثبت می‌شوند، این حمایت جدا از یارانه‌های نقدی دولت بوده و در راستای کاهش فقر مطلق برای افراد با درآمد کمتر از 500 هزار تومان است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند گفت: افراد مذکور در دو حوزه خوراک و پوشاک و حوزه نیازمندان به مسکن، مورد بررسی قرار می‌گیرند و‌کمک‌ها شامل این دو حوزه می‌شوند که این افراد مسلما در هر دو حوزه مشکل دارند و تلاش می‌کنیم آن‌ها را در سامانه تعریف کنیم تا مورد حمایت و پشتیبانی، قرار گیرند.

خدایاری ادامه داد: در زمینه اشتغال وام‌های خوداشتغالی به مددجویان تعلق می‌گیرد اما این وام‌ها محدود هستند لذا سیاست ما این است که همین اعتبارات محدود اغلب به بانوان سرپرست خانوار متقاضی وام اختصاص یابد، همچنین نجات یافتگان از اعتیاد از گروه‌هایی هستند که وام اشتغال‌زایی به آنها تعلق می‌گیرد.

او‌تصریح کرد: ادارات بهزیستی و فنی و حرفه‌ای در این رابطه بسیار مشارکت دارند، بهزیستی افراد جویای شغل را به فنی و حرفه‌ای معرفی کرده و آنها نیز مهارت مورد درخواست خود را یاد گرفته و آموزش می‌بینند و بلافاصله مدرک اخذ می‌کنند که در نهایت در سامانه خوداشتغالی ثبت نام کرده و تسهیلاتی حدود 100 میلیون تومانی یا بیشتر برای ایجاد اشتغال، بتوانند دریافت کنند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه در زمینه اشتغال با پراکندگی اطلاعاتی مواجه هستیم، عنوان کرد: جهاد کشاورزی با کمبود نیرو در فصل برداشت مواجه است از سوی دیگر انجمن صنفی کارگران ساختمانی اعلام کرده که به سبب کاهش ساخت و ساز کارگران بیکار شده‌اند، در حال تهیه یک بانک اطلاعاتی و آماری هستیم تا تعداد نیروهای لازم در فصول مختلف توسط ادارات اعلام و با هدایت، اشتغال ایجاد شده و توازن برقرار شود، برخی از شرکت‌ها در شهرک صنعتی در تامین نیرو دچار مشکل هستند و اولویت ما این است که مشکل اشتغال آنها را برطرف کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار