مدیر مدرسه ابن سینا رودهن:

ایجاد روابط صمیمانه هدفمند در مدرسه، هنر مدیریتی و علمی یک مدیر مدرسه است

رودهن (پانا) - مدیر دبیرستان ابن‌سینا رودهن، ایجاد روابط صمیمانه و هدفمند، در چارچوب روابط سازمانی و در راستای اهداف آموزشی و تربیتی، در مدرسه بین همکاران و‌ دانش‌آموزان را، هنر مدیریتی و علمی یک مدیر مدرسه معرفی کرد که لازمه آن تسلط مطالعاتی ویژه در زمینه روابط درون سازمانی است.

کد مطلب: ۱۲۷۹۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد روابط صمیمانه هدفمند در مدرسه، هنر مدیریتی و علمی یک مدیر مدرسه است

مرتضی نادری، مدیر دبیرستان ابن‌سینا رودهن، در خصوص ضرورت ایجاد راهکارهای مختلف جهت ایجاد انگیزه، صمیمیت و همکاری در مدرسه به پانا گفت: «در مدارس بزرگ‌ به دلیل اینکه تعداد معلمان زیاد هستند، در بسیاری از موارد تعاملات و صمیمیت کاهش می‌یابد و امکان دارد حتی بعضی از معلمان به دلیل برنامه‌ریزی‌های هفتگی حتی یکدیگر را ملاقات نکنند؛ که این مسأله در دست‌یابی به اهداف کلی آموزشی در مدرسه می‌تواند تاثیرگذار و‌ مخرب باشد، بنابراین با روش‌ها‌ و راهکارهای مختلف، باید زمینه‌ها و بسترهای لازم جهت ایجاد انگیزه، صمیمیت و همکاری بیشتر در مسیر تحقق اهداف در مدرسه ترجیحا از طرف مدیریت، انجام و در دستور کار اجرایی قرار گیرد.»

وی افزود: «یکی از روش‌هایی که در راستای ایجاد صمیمیت و انگیزه‌بخشی در دبیرستان ابن سینا که یکی از بزرگ ترین مدارس رودهن و با بالاترین آمار معلمان است در حال انجام و پیگیری است، برگزاری اردوهای گردشی و تفریحی به صورت فصلی به همراه مدیر است که مورد توجه و استقبال بسیار قرار گرفته است و قطعا نتیجه آن این است که کارکنان، سازمان را از آن خود دانسته و در جهت اهداف سازمانی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند طوری که خود و ایده‌های خلاقانه خود را در جهت تعالی و‌ پیشرفت سازمانی مدرسه در اختیار همگان قرار می دهند و تحقق این اهداف را جدا از اهداف خود نمی‌دانند.»

نادری در بخشی از صحبت‌هایش مطرح کرد: «‌مدرسه یک محیط رسمی و آموزشی محسوب می‌شود، اما نباید عواملی چون صمیمیت کاری و انسانی، همکاری‌های متقابل در این محیط نادیده گرفته شود؛ چرا که آموزش خشک و تک بعدی قطعا مسیر درستی را در زمینه تعلیم و تربیت و دست‌یابی به اهداف طی نخواهد کرد، ایجاد محیطی شاد و دوستانه در مدرسه بین همکاران، به دانش‌آموزان هم منتقل خواهد شد و مدرسه مثل یک خانواده تلقی خواهد شد که ضمن همدل و پشتیبان بودن همدیگر، در جهت ارتقا و پیشرفت تک تک اعضای در حال تلاش و ممارست هستند.»

وی همچنین اظهار کرد: «برگزاری اردوهای اختصاصی همکاران و در مواردی تلفیق همکاران با دانش‌آموزان، برگزاری نشست‌های صمیمانه در مدرسه بین معلمان و بسیاری اقدامات ظریف و حتی کوچک که بی‌اهمیت به نظر می‌رسد، اما نتایج و تاثیرات شگرفی در ایجاد یک محیط سازمانی آرامش‌بخش، شاد و در عین حال ایده‌آل آموزشی و اصولی خواهد داشت تا علاوه بر مسائل آموزشی، ارزش‌ها و اهداف انسانی و عاطفی در آن بدست آید.»

مدیر دبیرستان ابن‌سینا رودهن در پایان خاطرنشان کرد: «‌مدیران در مدارس قطب هماهنگ‌کننده، فعال و پویایی هستند که ضمن تسلط بر مطالعات جامعه‌شناختی و روانشناسی روابط‌ سازمانی، بتوانند با خلاقیت و ابتکار عمل دست‌یابی به اهداف آموزشی و تربیتی را در سازمان مدرسه به بهترین شکل ممکن میسر و‌ محقق کنند تا مدرسه، خانه امن دومی به عنوان محیطی شاد، انگیزه‌بخش و با روحیه هم برای دانش‌آموزان و هم همکاران آموزشی و اداری در آن تبدیل شود.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار