معاون وزیر در مراسم تجلیل از فرهنگیان مراکز آموزش از راه دور:

طبق سند تحول بنیادین، گسترش و تقویت مدارس غیردولتی و آموزش از راه دور از موضوعات مهم است

بجنورد (پانا) - معاون وزیر آموزش وپرورش عنوان کرد سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی، موجب هم افزایی و همگرایی در کمیت و کیفیت آموزش و پرورش کشور می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۰۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
طبق سند تحول بنیادین، گسترش و تقویت مدارس غیردولتی و آموزش از راه دور از موضوعات مهم است

احمد محمودزاده عنوان کرد: ماموریت خطیر آموزش و پرورش، تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی با برجستگی‌های علمی، اعتقادی و انسان‌هایی مومن، بصیر، متعهد، کارآفرین و متعهد به اخلاق اسلامی است.

محمودزاده، به مسئولیت خطیر تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: حکمرانی در آموزش وپرورش باید تغییر کند تا بتوان مسئولیت خطیر تعلیم و تربیت برای آینده سازان انقلاب اسلامی را که مهمترین و بزرگترین سرمایه آن، نیروی انسانی است و باید به درستی و دقیق انجام شود به طوریکه در کل دنیا ،نیروی انسانی عامل توسعه و هدف است، اما در کشور ما نگاه بالاتری وجود دارد و نیروی انسانی عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 18 درصد مدارس دنیا را بخش مدارس غیر دولتی و آموزش از راه دور تشکیل می‌دهد که این رقم در کشور ما 12/19 درصد است.

معاون وزیر آموزش وپرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما باید بخش تعاونی را تشکیل و توسعه دهیم و مدارس غیردولتی و وابسته به دستگاه‌ها را به آن بخش واگذار کنیم و در این راستا در این حوزه به صورت تعاونی‌، چندین نیروی فرهنگی که صلاحیت حرفه‌ای مدرسه‌داری را دارند، می‌توانند با اعتبارات خود مشارکت کنند.

محمودزاده به رقابت صنفی اشاره کرد و گفت: در آموزش وپرورش باید رقابت صنفی برقرار باشد و محدودیت مجوز آموزش از راه دور برداشته شود و در این امر تسهیل و مانع زدایی کنیم و در دولت 13 سامانه راه اندازی کسب و کارها صورت گرفته است که انشاالله به‌زودی مجوز صدور اولیه انجام و راه‌اندازی می‌شود.

وی در پایان افزود: ادغام آموزش بزرگسالان و آموزش از راه دور از اهداف وزارت آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار