کارشناس مشاوره ناحیه دو شهرری:

هدایت تحصیلی اولین گام برای تضمین آینده

شهرری (پانا) - کارشناس مشاوره ناحیه دو شهرری، هدایت تحصیلی را اولین گام برای تضمین آینده و مهم‌ترین فرایند برای آینده شغلی هر فرد دانست که با بررسی معیارهای مختلفی مانند استعدادها، علایق و کسب اطلاعات و آگاهی در مورد رشته مورد نظر، فرد می‌تواند انتخاب درستی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی اولین گام برای تضمین آینده

مرضیه کمرئی، در حاشیه برگزاری وبینار ناگفته‌های هدایت تحصیلی و شغلی، به پانا گفت: به دلیل آشنایی بیشتر مدیران، جلسه وبینار، ناگفته‌های هدایت تحصیلی- شغلی، تبیین فرایند هدایت تحصیلی براساس شیوه نامه وزارتی و کتاب هدایت مدیران، به همت واحد توانمندسازی کارشناسی مشاوره برگزار شد.

وی در ادامه افزود: دانش‌آموزان بعد از پایان دوره متوسطه اول و برای ورود به دوره متوسطه دوم باید رشته مورد نظرشان را انتخاب کنند که به این فرایند مرحله اول هدایت تحصیلی گفته می‌شود. هدایت تحصیلی با ارائه خدمات و مشاوره به دانش‌آموز باعث می‌شود تا استعداد و توانایی‌های فرد را بر اساس نیاز جامعه اولویت‌بندی کند و بهترین انتخاب را داشته باشد.

کمرئی خاطرنشان کرد: مدرس این جلسه محمدحسین جوکار؛ عضو هسته مشاوره اداره و مسئول واحد توانمندسازی هسته بود و در پایان ثبت حضور و نظر سنجی از کیفیت برگزاری جلسه که بصورت الکترونیکی انجام شد؛ براساس گزارش آماری، این جلسه در افزایش دانش و مهارت مدیران صددرصد و همچنین در تغییر نگرش ایشان نسبت به فرایند هدایت تحصیلی هشتاد درصد تاثیر مثبت داشته است.

این جلسه به صورت پخش زنده در گروه مدیران مدارس متوسطه اول و در بستر برنامه شاد برگزار شد.

خبرنگار: فاطمه سادات مومن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار