سرپرست بهزیستی استان خبر داد:

‌طرح اطلس خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد تدوین و در دست اقدام است

بسته‌های تشویقی برای توسعه فرهنگ بکارگیری معلولان در نظر گرفته شود

یاسوج (پانا) - سرپرست بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد‌ با بیان اینکه طرح اطلس خودکشی در استان تدوین و در دست اقدام است خبر داد ۲۲ تسهیلگر و ۱٠۲ همیار در بهزیستی استان فعالیت دارند.

کد مطلب: ۱۲۸۰۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
‌طرح اطلس خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد تدوین و در دست اقدام است

محمد کریم آریا، در نشست خبری با اصحاب رسانه سیاست زدگی در دستگاه‌هایی مانند بهزیستی را یک آفت دانست و تصریح کرد: باید فارغ از مباحث حزبی و جناحی به جامعه هدف ما خدمات ارائه شود.

سرپرست بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع عادلانه اعتبارات در شهرستان‌ها را یک ضرورت دانست و گفت: تا پایان راه بر همین شیوه عمل خواهیم کرد.

آریا با اشاره به اینکه باید در بحث آسیب‌های اجتماعی پیشگیری مناسبی داشته باشیم، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبر داد و عنوان کرد: سعی خواهیم کرد درد را بشناسیم و بعد به دنبال درمان باشیم.

سرپرست بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد مشارکت مردمی را از ظرفیت‌های استان دانست و ادامه داد: شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان فعال خواهد شد.

آریا با اشاره به وضعیت اشتغال جامعه هدف، عنوان کرد: اعتبارات بند د تبصره ۱۶ استان برای اشتغالزایی جامعه هدف از ۲٠ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۸۴ میلیارد تومان در سال جاری رسیده که این میزان چهار برابر شده است.

وی از در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی برای توسعه فرهنگ بکارگیری معلولان خبر داد و اظهار کرد: بهزیستی به ازای هر فرد به کار گرفته شده در مشاغل خصوصی، تا سقف ۱٠٠ میلیون تومان به کارفرما تسهیلات پرداخت و مشوق‌های بیمه و حقوقی نیز در نظر گرفته شده است.

سرپرست بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعامل بانکی شکل گرفته، تصریح کرد: خیلی از جامعه هدف ما در بخش تضامین توان بالایی نداشته و تقاضا داریم بانک‌ها در حد امکان تعامل لازم را عملیاتی کنند.

آریا با بیان اینکه در بخش مسکن معلولان تفاهم نامه دستگاهی داریم، خاطرنشان کرد: مبالغ بلاعوض و تسهیلات به خانواده‌های دو معلول بدون مسکن پرداخت و در محور تک معلول‌ها نیز حمایت‌های پرداختی را داریم.

سرپرست بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خودکشی، خشونت‌های همسر آزاری _خانگی و روابط بین زوجین را در صدر آسیب‌های شناسایی شده بر اساس پرسشنامه‌ها و اقدامات کارشناسان دانست و تاکید کرد: بر اساس این آسیب‌ها، اقدامات و تبیین برنامه‌هایی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی در بخش دیشموک راه اندازی می شود، افزود: در منطقه دیشموک به عنوان پایلوت فعال هستیم و در محور خانواده‌ها چندین برنامه ریزی شده است.

بیش از 19 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 39 هزار نفر زیر پوشش خدمات بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار