فردا مدارس کدام شهرها تعطیل است؟

تهران (پانا) - روز چهارشنبه مدارس کرمانشاه، البرز (به‌جز طالقان)، ۶ شهرستان خوزستان، ۶ شهرستان اصفهان، مدارس ابتدایی و متوسطه لرستان و مدارس ابتدایی شازند و اراک تعطیل است.

کد مطلب: ۱۲۷۹۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
فردا مدارس کدام شهرها تعطیل است؟

امیر جاویدپور گفت: تمام مدارس در شهرستان‌های استان البرز به جز طالقان به دلیل آلودگی هوا که منشاء آن ریز گردهای خارجی بوده و همچنان نیز استمرار دارد، تعطیل خواهد بود.

وی تاکید کرد: برگزاری آزمون سراسری کارشناسی ارشد همچنان به قوت خود باقی است.

آزمون‌های مدارس لغو شد

همچنین بر اساس اعلام استانداری خوزستان و باتوجه به بروز پدیده گردوخاک با منشاء خارجی و براساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا فردا چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه فعالیت ادارات شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، شوشتر، گتوند، مسجدسلیمان و اندیکا با دو ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

آزمون مقاطع تحصیلی شهرستان‌های مذکور نیز به استثنا پایه نهم که استانی است، برگزار نمی‌شود.

امروز نیز ادارات سراسر استان تعطیل و امتحانات تمام مقاطع تحصیلی لغو شدند.

به دستور استاندار خوزستان کلاس‌های درس در ۱۵ اردیبهشت ماه به اتمام رسیده‌اند و دانش آموزان این‌روزها تنها برای امتحانات به مدارس می‌روند.

مدارس ۶ شهرستان اصفهان بر اثر گرد و خاک تعطیل شد

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وضعیت جوی استان اظهار کرد: به علت شرایط گرد و غبار ناشی از فعالیت کانون‌های گرد و غبار کشور عراق و ادامه وضعیت گرد و غبار در شمال استان بر اساس مصوبه کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوا مدارس شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، نایین و خور و بیابانک در نوبت بعدازظهر امروز و نوبت‌های صبح و بعدازظهر فردا چهارشنبه تعطیل اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش آلودگی فعالیت معادن و واحدهای تولید آجر و گچ و کلیه فعالیت‌هایی که منجر به ایجاد گرد و غبار در مناطق تحت تأثیر خواهد شد، ممنوع است، گفت: توصیه‌های بهداشتی به گروه‌های آسیب‌پذیر توسط مراکز بهداشتی با اعمال نظارت لازم بر مصوبات توسط اداره حفاظت محیط زیست انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک،کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی تا اواخر روز چهارشنبه در اکثر مناطق استان به خصوص نیمه شمالی، شرقی و مناطق مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

شیشه فروش ادامه داد: احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و اختلال در تردد خودرویی و افزایش شاخص آلودگی هوا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت اصول ایمنی در ترددهای جاده‌ای، اجتناب از فعالیت کوهنوردی، استحکام بخشی به سازه‌های موقت و ناپایدار المان‌های شهری و جاده‌ای و تأسیسات کشاورزی در برابر تندباد، رعایت اصول حفاظتی و بهداشتی در برابر گرد و خاک توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه کلیه عوامل امدادی در مناطق تحت تأثیر در حالت آماده‌باش هستند، تصریح کرد:فعالیت‌هایی که منجر به تشدید گرد و خاک می‌شود، ممنوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار