همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر

نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز این استان، سوم خرداد در راستای ترویج فرهنگ شهادت و گسترش ارزش‌های ناب شهادت برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۹۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر برگزار می‌شود

علی موحدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و جهت ترویج فرهنگ شهادت و گسترش ارزش‌های ناب شهادت در آموزش و پرورش استان بوشهر، اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر در سوم خرداد برگزار خواهد شد.

موحدی گفت: ۵۸۲ یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی و ۱۸ پیش کنگره در همه ۱۸ منطقه و شهرستان‌های استان بوشهر با محوریت شهدای فرهنگی و دانش آموز برگزار شده است که تاثیر بسیاری در فضای معنوی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: تهیه کتاب با بارکد QR،راه‌اندازی کانال معرفی شهدای فرهنگی در شبکه شاد و سایت شهدای فرهنگی و دانش آموز از دیگر اقدامات ستاد برگزاری کنگره است که این سه اقدام منبع مهمی برای پژوهش و تحقیق در مورد شهدا است.

موحدی افزود: سردار جنگ‌های نامنظم علیرضا ماهینی به عنوان شهید شاخص فرهنگی و شهید حسین صافی به عنوان شهید شاخص دانش آموز معرفی و کتاب شهید نامه برای این دو شهید نوشته شده است که روز کنگره رونمایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: مستند شهیدان حسینی مقدم، پنج شهید فرهنگی روستای سربست منطقه سعدآباد ساخته شده است که در هفنه کنگره رونمایی می‌شود.

موحدی ادامه داد: از 22 دانش‌آموز شهید دبیرستان فتح المبین گناوه، 13 شهید در عملیات فتخ المبین آسمانی شده‌اند که برگزاری ویژه برنامه این شهدای عزیز در این دبیرستان به عنوان یکی از برنامه‌های جانبی کنگره برگزار است.

موحدی گفت در روز کنگره، نمایشگاهی از ادوات نظامی با همکاری سپاه امام صادق استان بوشهر، منطقه دوم نیروی دریایی و بنیاد حفظ نشر و ارزش‌های دفاع مقدس در محل برگزاری کنگره برپا خواهد شد.

وی افزود: انجام پویش های مختلف دانش آموزی از جمله پویش استانی "من هنرمند انقلابم"، برگزاری فراخوان دوبال سپید فرشته ها با همکاری کانون پرورش فکری کودکان، جشنواره استانی تولیدات رسانه ای در قالب خوانش شعر، دلنوشته، موشن گرافی، کلیپ، روایتگری و خاطره گویی را از جمله برنامه های حاشیه ای این یادواره عنوان کرد.

موحدی گفت: ویژه برنامه شب سوم خردادماه با حضور یکی از مداحان کشوری در گلزار شهدای بهشت صادق شهر بوشهر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: نمایشگاه کتاب در سالن باهنر شهر بوشهر که از هفته قبل راه اندازی شده، یکی دیگر از برنامه‌های جانبی کنگره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار