یک دانش‌آموز خبرنگار

من به عنوان یک خبرنگار چشم و گوش مردم هستم

کرج (پانا) - یک دانش‌آموز‌خبرنگار می‌گوید خبرنگار چشم و گوش مردم و رسانه است‌.

کد مطلب: ۱۲۷۹۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
من به عنوان یک خبرنگار چشم و گوش مردم هستم

خبرنگار هر چند واژه‌ای آشنا برای همه است، اما هنوز بسیاری از مردم مرارت‌ها و دشواری‌های این شغل پرمخاطره را نمی‌دانند. خبرنگار با خلق بهترین آثار و واژه‌ها در تلاش است درد و مشکلات همه مردم را بازگو کند، برای مردم می‌نویسد، اما کسی برای او نمی‌نویسد. اگر نبود شهادت عزیزانی مثل شهید محمود صارمی شاید روزی برای خبرنگار نامگذاری نمی‌شد و کسی نیز بهانه نمی‌یافت از او بنویسد. خبرنگاران برای اطلاع‌رسانی به موقع اطلاعات و اخبار را از مبادی مختلف کسب می‌کنند و آن را در سریع‌ترین زمان در اختیار مردم قرار می‌دهند، در این راه مسائل و مشکلات مختلفی را تحمل می‌کنند. کمترین مصائب دشنام است. در دنیای کنونی این خبرنگاران رسانه‌ها هستند که با تیزهوشی و دقت نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می‌کنند. آن‌ها از یک طرف درد دل مردم را می‌شنوند و به مقامات بالا انتقال می‌دهند و از سوی دیگر پاسخ‌های مسئولان را به آگاهی مردم می‌رسانند. یک خبرنگار می‌تواند با ایفای نقش صحیح خود جامعه را به سوی پیشرفت سوق دهند و از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند.

یک دانش‌آموز‌خبرنگار در پاسخ به اینکه چه مهارت‌هایی در خبرگزاری پانا آموخته است بیان کرد: «من به عنوان یک خبرنگار در محل وقوع رویدادها چشم و گوش رسانه و چشم و گوش مردم هستم. من باید به کشف حقیقت‌ها بپردازم و در کمترین زمان مطالب خبری‌ام را به مخاطبان برسانم.پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حدیثی فرموده است: «حق را بگو در راه خدا از ملامت هیچ ملامت‌گری نهراس»

دانش‌آموزی دیگری در این خصوص اظهار کرد: «من به عنوان یک خبرنگار کوچک از جمعی از خبرنگاران پانا در این عرصه فعالیت می‌کنم. خبرنگاری تاثیر زیادی در زندگی‌ام داشته است. فعالیت‌های اجتماعی زیادی انجام می‌دهم و با مردم ارتباط مستقیم دارم و این موضوع باعث شده است از مشکلات جامعه آگاه باشم.»

5 خرداد سالروز تاسیس خبرگزاری پانا بهترین فرصت است که نگاهی هرچند کوتاه به فعالیت‌ها، خدمات و تاثیرات فعالان عرصه خبر در جامعه داشته باشیم.

دانش‌آموز خبرنگار: مهسا رادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار