معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

کتابخوانی یکی از برنامه‌های موثر در پیشگیری از وقوع جرم است

تهران (پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه کتابخوانی را یکی از برنامه‌های موثر در پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت نظارت بر کتاب‌ها از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اگر کتاب‌هایی مغایر موازین اسلامی باشند، حتما مراجع قضایی به عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
کتابخوانی یکی از برنامه‌های موثر در پیشگیری از وقوع جرم است

اصغر جهانگیر در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از مهمترین برنامه‌های موثر در پیشگیری از وقوع جرم را کتابخوانی دانست و گفت: ما معتقدیم افزایش آگاهی‌‌ مردم به افزایش مهارت‌شان کمک می‌کند و آنها را از بسیاری آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد، چرا که بسیاری از آسیب‌ها و جرم‌ها مثل سرقت و مال‌باختگی، ناشی از بی‌اطلاعی مردم است. کتاب نقش بسیار مهمی در رشد آگاهی‌ مردم دارد تا با ارتقای سواد، خود را مصون بدارند و این دانش را به دیگران انتقال دهند.

وی درباره نقش معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه در گسترش کتابخوانی بیان کرد: استان‌های کشور مسابقات کتابخوانی برگزار می‌کنند و در حوزه‌های پیشگیری از جرم، جزواتی تهیه می‌کنیم که سواد حقوقی، مالی و... مردم را ارتقاء دهیم تا در بخش‌هایی که درگیر هستند، استفاده کنند.

جهانگیر با اشاره به اینکه نظارت بر کتاب‌ها از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: اگر کتاب‌هایی مغایر موازین اسلامی باشند، حتما مراجع قضایی به عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شوند.

وی، در ادامه گفت: علی‌رغم کار زیادم شب‌ها بدون استثنا سه تا چهار ساعت مطالعه دارم. تقریبا 30 سال است که به‌طور مستمر چنین برنامه‌ای را دارم. هم در زمینه کاری‌ام، هم در زمینه‌های مدیریتی و هم حوزه‌های اسلامی و کلام و فلسفه کتاب می‌خوانم.

جهانگیر با بیان اینکه می‌توانستیم در ایام کرونا که مردم از هم فاصله گرفتند، فاصله را با کتاب پر کنیم، ابراز امیدواری کرد که در نمایشگاه امسال بخشی از این مساله جبران شود.

وی با اشاره به سوء استفاده‌های دشمن برای تغییر جهت جامعه، افزود: با توجه به تلاش‌های دشمن برای هجمه به ارزش‌های دینی ملی و ارزش‌های اخلاقی، توجه ویژه به فرهنگ مطالعه لازم و ضروری است؛ قطعا افزایش اطلاعات فتنه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: افزایش آگاهی و دانش جامعه خصوصاً در حوزه شناسایی آسیب‌ها، تهدیدها و دسیسه‌های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد و این فرصت را به دشمن نخواهد داد که از کمبود امکانات در عرصه تولید محتوا بهره‌برداری کند در نتیجه لانه‌گزینی در حوزه ارزش‌های فرهنگی کشور توسط دشمن قطعاً ابتر خواهد ماند.

جهانگیر در پایان پیرامون کتاب‌های منتشر شده در حوزه‌های تخصصی گفت: در بخش کتاب‌های تخصصی که در نمایشگاه منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است باید توجه و دقت بیشتری در نظر گرفته تا از ورود کتاب‌های تکراری که فقط عناوین آن تغییر کرده خودداری شود؛ زیرا علاقمندان به کتاب از دیدن کتاب‌های تکراری دل‌زده می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار