در گفت‌وگوبا پانا:

بهتاش فریبا: فولاد دلخواه استقلال بازی کرد

دوست دارم استقلال رکورد تاریخی لیگ را بزند

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است بازیکنان این تیم انگیزه زیادی برای ثبت رکورد تاریخی در لیگ برتر دارند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
بهتاش فریبا: فولاد دلخواه استقلال بازی کرد

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به قهرمانی استقلال بعد از 9 سال، اظهار داشت: «قبل از هرچیز این قهرمانی شیرین را به مدیریت، کادر فنی، بازیکنان، فرهاد مجیدی و به‌خصوص بیشتر از همه به هواداران بزرگ استقلال تبریک می‌گویم. این‌یک قهرمانی بزرگ و شیرینی بود که بعد از سال‌ها به دست آمد. امیدوارم بچه‌ها شرایط را طوری پیش ببرند تا بتوانیم رکورد تاریخی لیگ برتر را بزنیم و قهرمانی را بدون شکست داشته باشیم. ما خیلی به این اتفاق امیدواریم. چراکه این قهرمانی باعث شده حالا بچه‌ها با انگیزه شکست‌ناپذیری در 3 بازی پایانی به میدان بروند. چون هم نفرات جوان و باانگیزه‌ای داریم و هم اینکه بزرگ‌ترها حواسشان به این مسائل است تا بتوانیم انشالله این مهم را هم به نام خود ثبت کنیم. اصلاً من به این حرف اعتقادی ندارم که بازی‌های لیگ آسان است. بازی سخت و آسان نداریم. هرتیمی را دست‌کم بگیرید، آسیب می‌بینید. اتفاقاً همیشه بازی‌های به‌ظاهر آسان، سخت است.»

وی بابیان اینکه استقلال نتیجه مهمی را در اهواز گرفت، افزود: «واقعاً بازی سختی بود. همیشه بازی کردن با تیم‌های نکونام سختی‌های خاص خودش را دارد. تیم‌های او خیلی خوب پرس می‌کنند. دوندگی زیادی دارند و فواصل و زوایای یک‌سوم شان را خیلی خوب پوشش می‌دهند. رسیدن به دروازه چنین تیم‌های سخت است. ضمن اینکه خیلی‌ها شاید فکر می‌کردند فولاد بتواند یقه استقلال را بگیرد. ما همه نگران این بازی بودیم اما استقلال هم در نیمه اول و هم دوم عالی بازی کرد. مالک توپ و زمین بود و به فولادی‌ها حتی در توپ‌های سوم هم اجازه فعالیت نداد. شرایط تیم حریف را مدیریت کرد و به‌موقع روی فضایی که به دست آوردیم توانستیم به گل برسیم. وقتی بچه‌ها دیدند هافبک فولاد شلوغ است، پشت آن‌ها توپ انداختند و پاس مهدی پور و حردانی عالی بود و درنهایت پاس نهایی را حسین زاده به زیبایی گل زد. گل دوم هم که یک کار تیمی قشنگ بود که درنهایت یک گل انفرادی فنی و دیدنی به ثمر رسید.»

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: «فولاد به‌دلخواه استقلال بازی کرد و سیستمش را طوری چیده بود تا بتواند از بازی مستقیم پشت دفاع‌های ما استفاده کند. اما وقتی بچه‌ها دیدند فولادی‌ها خیلی زود سراغ بازی مستقیم رفتند، روز خوبشان بود و توانستند همه توپ‌ها را بزنند. خط هافبک ما هم توپ‌های سومی که پشت محوطه ما دفع می‌شد را خیلی عالی جمع می‌کردند تا تیم حریف موقعیت شوت پیدا نکند. مدافعان ما مقابل فولاد عالی بودند به‌خصوص عارف غلامی که 4، 5 تکل و قطعاً توپ استثنایی داشت. باید از دکتر نوشادی بدنساز استقلال تشکر و قدردانی کنیم که خیلی خوب تیم را از لحاظ بدنی آماده کرده است. خیلی سخت است بتوانید در پایان لیگ این‌طوری بدن‌های آماده داشته باشید. آن‌هم با این وقفه‌های طولانی و فرسایشی شدن لیگ. بچه‌های ما عالی دویدند و خیلی تلاش کردند. انتهای فصل همیشه بدن‌ها خالی می‌کند اما استقلالی‌ها خیلی روی فرم بودند و دوندگی‌شان عالی بود.»

بهتاش فریبا گفت: «وقتی در پاس بودیم، حسن آقا حبیبی می‌گفت، یک امتیاز در جیبتان دارید؛ بروید تلاش کنید و فوتبال را ببرید تا یک امتیاز را به دو تبدیل کنید. آن موقع هر برد 2 امتیاز داشت. ما با او و شیوه‌ای که داشت توانستیم یک تخت جمشید و یک حذفی را قهرمان شویم. بازی کردن با 3 مدافع خیلی سخت است و اکثر تیم‌های دنیا با این شیوه بازی می‌کنند. استقلال هم با استفاده از تخصص گابریل پین توانست این روش را به‌خوبی پیاده کند. قبلاً می‌گفتند مدافعین فقط وظیفه دفاع دارند اما الان دفاع از مهاجمین شروع می‌شود. زمانی که توپ از دست می‌رود، نفر اول دفاع را شروع می‌کند. استقلال در این بخش خیلی خوب بود. به‌موقع جمع می‌شود و به‌موقع خودش را در موقعیت گل قرار می‌دهند. بدنسازی و کار عالی پین باعث شده هم کم گل بخوریم و هم اینکه شکست‌ناپذیر بمانیم.»

پیشکسوت استقلال بابیان اینکه فوتبال ایران با فقر بازیکن سازی روبروست، گفت: «فوتبال قدیم با ستاره‌ها و درخشش آن‌ها اداره می‌شد. در هر تیم چندین ستاره بودند که واقعاً انتخاب نفرات سخت بود. از چنگیر، ناصرمحمدخانی، پیوس، مظلومی بگیر تا بقیه همه درجه‌یک بودند. این ستاره‌ها در نتایج اثر مستقیم داشتند. بازی گره می‌خورد سریع با یک حرکت ورق برمی گشت. بعد از رفتن علی کریمی، مجید نامجومطلق، عزیزی، دایی و مهدوی کیا که بزرگهای فوتبال ما هستند، دیگر ستاره آنچنانی نداشتیم. اصلاً لیگ ما پدیده‌ای ندارد. الان سرمربی تیم ملی بخواهد از لیگ یک تیم ملی تشکیل دهد، این‌قدر بازیکن نداریم که به مشکل می‌خورد. لژیونرهای ما باتجربه هستند و به کار تیم ملی می‌آیند اما الان در لیگ ما ستاره‌ای به جز یکی دو نفر نداریم. شرایط دفاعی بازی کردن، ترس از اخراج و شکست باعث شده همه به فوتبال تدافعی رو بیاورند. بازی‌ها بدون هیجان، خیلی کسل‌کننده و بدون هدف دنبال می‌شود. مربیان دلشان را به اتفاقات غیرمترقبه خوش کرده‌اند تا به گل برسند. کمتر تیمی دنبال فوتبال با برنامه و باکیفیت است. در فوتبال مربی‌ای نداریم که الان دل بسوزاند و در زمین‌های خاکی دنبال بازیکن و استعداد برود. قبلاً مربیان ستاره‌ها را از خاک‌ها پیدا می‌کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار