مدیرعامل بانک ملی خبر داد؛

مراجعه برخی ابربدهکاران به بانک ملی برای تسویه بدهی

تهران (پانا) - مدیرعامل بانک ملی با اعلام اینکه برخی ابربدهکاران برای تسویه به شعب بانک مراجعه کرده‌اند، گفت تاکنون برای ۶۸۷ شرکت دانش‌بنیان معادل ۱۲ هزار میلیارد ریال تامین مالی انجام شده است.

کد مطلب: ۱۲۷۹۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مراجعه برخی ابربدهکاران به بانک ملی برای تسویه بدهی

به گزارش ایرنا، محمدرضا فرزین در حاشیه مراسم آغاز به کار نخستین شعبه ارایه خدمات تخصصی شرکت‌های دانش بنیان اظهارداشت: شرکت‌های دانش بنیان کسب و کار متفاوتی نسبت به سایر کسب و کارها دارند و در مرحله تاسیس با خطر شکست روبه‌رو هستند به همین دلیل نظام بانکی آنها را تامین مالی نمی کند مگر اینکه به مرحله بلوغ و بزرگ‌شدن برسند.

وی افزود: نظام بانکی برای تامین مالی به شاخص‌های همچون وثیقه، حسن شهرت و موارد دیگر نیازمند هستند و چون شرکت‌های دانش بنیان جوان هستند و سرمایه آنها دانش آنهاست که قابل ارزش‌گذاری نیست. بر این اساس برای تامین مالی این شرکت‌ها باید مدل جدیدی برای تامین مالی می‌بودیم که در شعبه‌ای که امروز شروع به کار کرد برای این منظور و با هدف مشاوره به شرکت‌های دانش بنیان و تشخیص روش‌های تامین مالی راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل بانک ملی گفت: شرکت‌های دانش بنیان متناسب با مرحله تکاملی تامین مالی می‌شوند برای نمونه برخی با وی سی یا صندوق های خطرپذیرو برخی از طریق تسهیلات تامین مالی می‌شوند.

وی اضافه کرد: بانک ملی می‌تواند هم در تامین مالی ارزی و ریالی داشته باشد و خدماتی همچون انتقال پول و خدمات بانکی ارایه کند.

فرزین بیان کرد: با راه‌اندازی شعب تخصصی، زمان تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان کوتاه می‌شود و این اقدامات موجب تسهیل شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان شود.

وی درباره کاهش شعب بانک ملی نیز گفت: بانک ملی سه هزار و ۲۰۰ شعبه در سراسر کشور داشت و امروز تعداد شعب بانک به ۲ هزار و ۸۰۰ شعبه کاهش پیدا کرده اما باید این نکته را در نظر گرفت که بانک ملی بانکی برای تمام مردم است و باید تمام ایرانی‌ها از خدمات بانک ملی استفاده کنند.

مدیرعامل بانک ملی درخصوص ایربدهکاران این بانک گفت:در حال مذاکره با بدهکاران بزرگ بانکی ملی برای پرداخت بدهی هستیم و برخی نیز برای پرداخت بدهی به شعب بانک مراجعه کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار