کشف و توقیف احتکار 200 تُن روغن خوراکی در جنوب تهران

تهران (پانا) - رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 200 تُن انواع روغن خوراکی احتکار شده خبر داد و گفت کارشناسان ارزش ریالی کالاها را 5 میلیارد تومان اعلام کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
کشف و توقیف احتکار 200 تُن روغن خوراکی در جنوب تهران

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی توضیح داد: در راستای پایش و کنترل بازار و جلوگیری از احتکار کالاهای اساسی، کارشناسان وزارت صمت و تعزیرات با محوریت این پلیس طی هفته گذشته به‌صورت روزانه جهت سرکشی و رصد توزیع و قیمت کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی به سطح شهر اعزام که مامورین این پلیس موفق به کشف احتکار انواع روغن خوراکی در انبارهای جنوب تهران به ارزش 5 میلیارد تومان شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارآگاهان انبارها را پلمب کردند، افزود: بیش از 200 تُن روغن جامد و مایع خوراکی کشف، 10 نفر متهم دستگیر و 20 فقره پرونده درخصوص احتکار کالاهای اساسی تشکیل و به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را 5 میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: بازار کالاهای کشور در ماه‌های گذشته تحت تاثیر عواملی همچون حذف ارز ترجیحی، بحران جنگ اوکراین، خبرهای منفی برجام و غیره با نوسانات صعودی مواجه بوده و این امر باعث شد عده‌ای سودجو و منفعت طلب از فرصت استفاده و اقدام به احتکار کالاهای اساسی کنند.

وی گفت: تامین نظم و امنیت و مقابله با هرگونه ناهنجاری و اخلال در تهیه توزیع کالاهای ضروری خانوار همواره در دستور کار پلیس قرار داشته و با توجه به کمبود برخی اقلام ضروری در بازار این امر با جدیت بیشتری انجام می‌شود. لذا شهروندان در صورت مشاهده هرگونه احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های 02166747343 یا 09999871392 تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار