باحضور فرهنگیان و دانشگاهیان؛

پیش همایش علوم پایه و ریاضیات در مراغه برگزار شد

مراغه (پانا) - معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه ریاضی را علم تمدن‌ساز و توسعه بخش تمام ادوار تاریخ دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۹۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
پیش همایش علوم پایه و ریاضیات در مراغه برگزار شد

حسین اکبریان در پیش همایش علوم پایه و ریاضیات در تالار شهید بهشتی مراغه در طلیعه سخن با گرامیداشت‌‌ یاد‌ونام پروفسور میرزاخانی گفت: بانوی بزرگ ریاضیات جهان معاصر، فرزندی ارزشمند و خلف‌ِ خوارزمی و ابن سینا و خواجه نصیرهاست که برتارک علم جهان می درخشد و سخت‌کوشی‌‌ و استعداد خدادادی اش‌ را برای شکوه و عظمت علم نثار می‌کند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه اظهار داشت: کَندوی زیبای خلقت‌، نمایش باشکوهی از شعور و مهندسی، نظم، تلاش، وفاداری، تعهد که گویی؛ ریاضیات به عنوان ملکه علوم عهدار آن است.

اکبریان هنر را زیبایی مبتنی بر حقیقت دانست و افزود: نظم و اثربخشی هر مجموعه زیبایی آن را به تصویر می‌کشد و اینها همه برخاسته از علم ریاضی است.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت خاطرنشان ساخت: ریاضی علم تمدن‌ساز و توسعه بخش تمام ادوار تاریخ است و پایه های تمدن بشری از دریافت های انسان از طبیعت به وجود آمده و طبیعت نیز اوج نظم، هماهنگی و زیبایی است.

وی با تاکید بر اینکه ریاضی مسئله حیاتی برای علوم می باشد گفت: عادت زدگی جامعه موجب غربت علوم پایه شده و این امری خطرناک برای آینده جامعه است. امید آنکه بتوانیم پیشگام و پیشران تقویت علوم پایه و ریاضیات باشیم.

فیروز پاشایی عضو هیئت علمی دانشگاه مراغه و مدیر خانه ریاضیات نیز در این همایش گفت: ریاضی علمی همگانی بوده و ما باید چالشها و راهکارها در آموزش ریاضیات آسان را شناخته و ریاضی را قابل درک و فهم تر با روش ها و فنون جدید به مخاطب منتقل سازیم.

لیلا شهبازی عضو هیئت علمی و مدیر گروه ریاضی دانشگاه مراغه نیز با اشاره به روز زنان در ریاضیات گفت: مریم میرزاخانی به دنبال استعدادش رفت و نه علاقمندی! ما نیز اگر بتوانیم به دانش آموز و دانشجو استعدادش را بشناسانیم خدمت بزرگی به وی و جامعه کرده‌ایم.

گفتنی است در پایان مراسم نیز خانه ریاضیات مراغه افتتاح شد و همایش کشوری علوم پایه و ریاضی ۲۳ تیرماه سال‌جاری با حضور اندیشمندان این حوزه در مراغه برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار