در گفت‌وگو با پانا:

حسن شیرمحمدی : پرسپولیس با بی کفایتی یحیی قهرمانی را از دست داد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است بی کفایتی یحیی گل محمدی و کادر فنی اش باعث شده تا این تیم نتواند ششمین قهرمانی پیاپی اش را بگیرد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
حسن شیرمحمدی : پرسپولیس با بی کفایتی یحیی قهرمانی را از دست داد

حسن شیرمحمدی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به از دست رفتن قهرمانی پرسپولیس اظهار داشت: «واقعاً نمی‌دانم چه بگویم. فقط آدم از دیدن این پرسپولیس آه‌وافسوس می‌خورد. قدر موقعیتی که پیش‌آمده بود را ندانستیم. شاید در این فصل راحت‌ترین دوره‌ای بود که می‌توانستیم قهرمان شویم. راحت‌تر از دوره‌های قبلی که قهرمان شدیم. بارها در لیگ امسال شانس این را داشتیم که از استقلال پیش بیافتیم یا اینکه حداقل به نزدیکی آن‌ها برسیم اما بچه‌ها از این فرصت‌ها استفاده نکردند. هر توپی روی دروازه پرسپولیس می‌آید، اشتباه می‌کنند. من واقعاً وقتی این‌طور بازی از پرسپولیس می‌بینم، عصبی می‌شوم و دیگر طاقت ندارم، تا آخر بازی را دنبال کنم. الان می‌بینم حرف خیلی‌ها درست است. یحیی از مهره‌ها و کیفیت تیمی که برانکو درست کرده بود، استفاده کرد و پرسپولیس قهرمان شد. او از میوه‌ای که دسترنج برانکو بود، سود برد. وگرنه تیم را خودش بسته است. ببینید کجای تیم بالانس است؟ الان بازیکنان با ساز خودشان کادر فنی را می‌رقصانند. هر سازی که آن‌ها بزنند، کادر فنی می‌رقصد.»

وی ادامه داد: «مگر می‌شود، بازیکن از دستور کادر فنی سرپیچی کند؟ عبدی کجای فوتبال است که بدون هماهنگی تیم را ترک می‌کند؟ رضاییان برای پرسپولیس چکار کرده که خودش را ناجی می‌داند و تعویض نمی‌شود؟ متأسفانه هم قهرمانی را دادیم و هم اخلاق را. دیگر حرمتی برای کادر فنی نمانده است. البته آن قهر و آشتی‌ها دست اخر نتیجه‌اش همین رفتاربازیکنان می‌شود. دیگر بازیکن، حرف مربی را نمی‌خواند. انگار به رضاییان الهام شده بود می‌خواهد آن سانتر را درست بفرستد! او در این مدت برای پرسپولیس چکار کرده است که این‌قدر مغرور شده؟ پرسپولیس جای این حرف‌ها نیست. کادر فنی هم هیچ برخوردی نکرد. باید برخوردی با بازیکن خاطی می‌شد که حساب کار دست دیگر بازیکنان بیاید. خدا پدرو مادر پروین را بیامرزد. بااینکه سواد آکادمیک نداشت اما بلد بود مدیریت کند و قاطعانه تصمیم بگیرد. مگر کسی جرات داشت، وقتی در رختکن است حرفی بزند؟ شما ستاره‌هایی که با پروین کار می‌کردند را با این بازیکنان مقایسه کنید. تریلی نام آن‌ها را نمی‌کشید. کسی جرات نداشت به پروین نگاه کند. پول متأسفانه همه‌چیز را کثیف کرد. زمان ما با رفاقت بازی می‌کردیم. برای مردم و به عشق پیراهن بازی می‌کردیم.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «وقتی تیم را از مدیریت تا فنی به اهلش ندهند، همین می‌شود که می‌بینید. اصلاً تیم به‌هم‌ریخته است. بازیکنان سردرگم هستند. کسی نمی‌داند دارد چکار می‌کند. من اول فصل شانس قهرمانی را به سپاهان داده بودم. این باشگاه این‌قدر بازیکن دارد که می‌شود 3 تا تیم لیگ برتری درست کرد. کجای فوتبال ما دست کاردان است که در پرسپولیس باشد. واقعاً آدم کلمات را گم می‌کند برای استفاده کردن از توصیف این اوضاع. پول بی دروپیکری به فوتبال آمده و کسی نیست پاسخگو باشد. آن قوت این‌قدر پول بلیت را زیاد کردند که نمی‌گویند مردم از کجا باید بیاورند. ما با بی‌کفایتی گل محمدی، کادرش و بازیکنان قهرمانی را دادیم. در بهترین شرایط ممکن قرار داشتیم. لیگ ما این‌قدر ضعیف است که وقتی استقلال 5 مساوی پشت سر هم داد، تیمی نتوانست صدر را پس بگیرد.»

حسن شیرمحمدی با انتقاد از کیفیت بازیکنان خارجی پرسپولیس گفت: «وقتی بازیکن می‌خرید، مگر چشم ندارید؟ مگر نمی‌بینید بازیکن چکاره است؟ مگر خودتان را صاحب‌نظر نمی‌دانید؟ بازیکن نخریدن بهتر از خریدن چنین بازیکنان بی‌کیفیتی است. اگر به‌جای این بازیکنان به چند تا بازیکن جوان بازی می‌دادند، الان حداقلش برای فصل جدید یک بازیکنی داشتند که می‌توانست عصای دست تیم باشد. من تابه‌حال دفاع و دروازه بان پرسپولیس را این‌قدر ذلیل ندیده بودم. هرتوپی می‌آید، نه نمی‌گویند. من جوابی برای خبرنگاران و مردم ندارم. بروید از خود یحیی و کادرش بپرسید چه بلایی سرتیم آورده‌اند. نیمکت ما وزن ندارد. مگر این‌همه هزینه نمی‌کنیم، حداقل برویم کسی را بیاوریم که کارش را درست انجام دهد. صحبت از 50 میلیون هوادار است.»

وی ادامه داد: «بااینکه استقلال نسبت به ما اختلاف امتیاز دارد، اما واقعاً نگرانند. از استرس زیاد نمی‌توانند بازی کنند. این‌قدر لیگ ما کیفیت بدی دارد که آدم از دیدن بازی‌ها خوابش می‌برد. آدم چی این فوتبال را ببیند؟ بازیکنی که تعویض می‌شود و بیرون نمی‌رود؟ مربی‌ای که دادوبیداد می‌کند؟ تنها بازیکنان بلکه اول باید کادر فنی برای فصل جدید از پرسپولیس بروند. این تیم باید واقعاً خانه‌تکانی اساسی از کادر فنی تا بازیکنان داشته باشد. فکر می‌کنید، مربیان ایرانی پول کمتری نسبت به مربی خارجی می‌گیرند؟ با پول همین مربیان می‌شود، بهترین مربیان خارجی را آورد. تازه این‌همه ادعا هم ندارند. بازیکن خارجی باید یک‌چیزی به تیم اضافه کند و کمک‌حال تیم باشد. نمی‌دانم کادر فنی ما چکار می‌کنند. بازیکنی که خوب بود و آوردند را نابود کردند. بازیکنی که خوب بود را از دست دادند. بجای این خریدهای بدردنخور اگر باشگاه مغانلو را نگه می‌داشت، سود می‌کرد. ما نه نیمکت خوبی داریم و نه بازیکنی که بتواند برای تیم امتیاز بگیرد و بازی کند. ما باید مربی‌ای بیاوریم که هم فنی خوب باشد و هم تصمیمات قاطعی بگیرد تا بازیکن از او حساب ببرد. اگر من بودم، رضاییان را نمی‌گذاشتم نزدیک نیمکت پرسپولیس شود. او باید بداند که بازیکن درجه 3 راه آهن بود و پرسپولیس بزرگش کرد. همه باید از پرسپولیس بروند و اول کادر فنی. کسی که روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند باید هم تاکتیک آموزش بدهد و هم اخلاق و رفتار. واقعاً حیف که امسال با این لیگ بی‌کیفیت قهرمانی را مفت به استقلال دادیم. این تیم اگر تغییر اساسی درروندش ایجاد نکند، واقعاً دیگر رنگ قهرمانی را نخواهد دید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار