محمود سلامین:

شخصیت عروسکی «مل مل» از سرمایه‌های رسانه ملی است

تهران (پانا) - تهیه کننده برنامه کودک «مل مل»، ضمن اشاره به محبوبیت شخصیت عروسکی «مل مل» در بین بینندگان، این برنامه را از سرمایه‌های رسانه ملی برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
شخصیت  عروسکی «مل مل» از سرمایه‌های رسانه  ملی است

محمود سلامین؛ تهیه کننده برنامه «مل مل» در گفت و گو با پانا از چگونگی ساخت و مراحل آماده سازی برنامه سخن گفت و یادآور شد: «بر پایه آماری مرکز نظرسنجی های صدا و سیما، برنامه کودک «مل مل» از برنامه های پر بیننده و پر مخاطب صدا و سیما است و ما نیز در نظر سنجی هایی که به صورت میدانی ترتیب دادیم، متوجه شدیم که این برنامه محبوبیت زیادی در بین مردم دارد.»

سلامین گفت: «این برنامه با قالب ترکیبی، سالها روی آنتن (پخش) است. از سال 1388 پخش آن آغاز شد و از شبکه 2 به روی آنتن رفت. پس از مدتی به شبکه جام جم و سپس از اسفند 1395 به شبکه پویا انتقال داده شد.»

وی ضمن اشاره به این مطلب که این شخصیت عروسکی از سرمایه های رسانه ملی محسوب می شود اضافه کرد که تولید محتوا برای کودکان به راحتی میسر نبوده و نخواهد بود و این امر کار تهیه کنندگان برنامه های کودک را دشوار تر می کند.

سلامین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: «با توجه به این که ذائقه و سلیقه مخاطب ما از گذشته تاکنون دچار تغییر شده است، وظیفه ما برای تهیه برنامه ای که پاسخگوی علاقه ها و سلیقه های مخاطبین مان باشد بسیار دشوارتر شده است. بر همین اساس تیم نویسندگی، اتاق فکر، کارگردان و تهیه کننده برنامه «مل مل»، تمام تلاش خود را می کنند تا با تمرکز بر روی این امر، علاوه بر شناخت سلیقه مخاطبین محترم، در جهت بر آورده کردن خواسته ها و به عبارتی راضی نگه داشتن آنها، ارتباطشان با نسل جدید را حفظ کنند و برنامه را به اصطلاح به روز نگه دارند و از تکراری شدن جلوگیری کنند.»

وی خاطرنشان کرد: «در مراحل بعدی پروژه، موضوع انتخاب موسیقی، طراحی لباس، انتخاب بازیگر، طراحی دکور و کمیت و کیفیت کاراکتر های عروسکی و ... مورد توجه قرار می گیرد.»

تهیه کننده برنامه مل مل تأکید کرد: «در دنیای رسانه ای امروزی کاراکترهای تخیلی بسیار مورد توجه مخاطبین قرار می گیرند. ساخت و طراحی عروسک از نقاط قوت یک طرح (پروژه) تلویزیونی می تواند باشد. بر این اساس کاری است پیچیده و تخصصی که اگر به خوبی انجام نشود، پروژه (طرح) موفق نیست. درباره عروسک «مل مل» باید بگویم که از طراحی تا تحویل عروسک، نزدیک به 4 ماه طول کشید و طرح های به شدت متفاوتی مد نظرمان بود اما ما می‌خواستیم خصوصیت ها و برجستگی های خاصی در طرحمان باشد و در نهایت به این کار رسیدیم. اردیبهشت سال 1388 که «مل مل» روی آنتن رفت، خوشبختانه ظرف مدت سه روز استقبال گسترده ای را از طرف مردم شاهد بودیم.»

وی در پایان گفت: «خوشبختانه، «مل مل» عروسک تاریخ مصرف داری نبود و هنوز هم در اوج قراردارد. هنوز هم در انتقال مفاهیم و آموزه های مختلف اخلاقی، تربیتی و فرهنگی و اجتماعی، در پویش ها و کمپین های مختلف و امور مربوط به حوزه کودک، از ظرفیت این شخصیت (کاراکتر) استفاده می کنیم. زیرا ابزار رسانه قدرتمندی برای ما به شمار می آید.»

دانش آموز خبرنگار؛ سارینا نصیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار