تغذیه سالم اصلی‌ترین شاخص برای سلامت و پیشگیری از بروز بیماری‌ها است

کرج (پانا) - مدیر آموزش وپرورش ناحیه ۴کرج در حاشیه بازدید ازجشنواره غذاهای بومی و محلی که توسط دانش‌آموزان، اولیا و معلمین هنرستان حضرت زهرا (س) برگزار شد عنوان کرد تغذیه سالم اصلی ترین شاخص برای سلامتی و پیشگیری از بروز بیماری‌ها است.

کد مطلب: ۱۲۷۸۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تغذیه سالم اصلی‌ترین شاخص برای سلامت و پیشگیری از بروز بیماری‌ها است

مراد مالمیر، مدیر آموزش وپرورش ناحیه ۴کرج در بازدید از این جشنواره با تاکید بر اینکه تغذیه سالم اصلی ترین شاخص برای سلامتی و پیشگیری از بروز بیماری ها است، گفت: تغذیه ناسالم عوارض مشهودی همچون سوتغذیه و عوارض پنهانی مانند بیماری قلبی وعروقی در سن پایین، دیابت و کبد چرب در فرد را ایجاد می کند.

در ادامه هایده کریمی مشاور تحصیلی هنرستان حضرت زهرا (س) در رابطه با دلیل برگزاری این جشنواره عنوان کرد: عادات غذایی ریشه در عوامل مختلفی از جمله شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، جغرافیایی، مذهبی، کشاورزی و بسیاری از عوامل دیگر دارد که نسل به نسل منتقل می‌شود. تغییر شیوه زندگی در کشور ما و بسیاری از کشورهای جهان در دهه‌های اخیر، وضع سلامت مردم را دستخوش دگرگونی کرده است. تغییر سنت‌های گذشته و شیوه‌های جدید زندگی منجر به تغییر در الگوهای غذایی از جمله مصرف زیاد فست فودها و غذاهای غیرخانگی، دریافت چربی‌ها و کاهش مصرف سبزی و میوه شده است. این امر موجب افزایش شیوع بیماری‌های غیرواگیر نظیر چاقی، بیماری‌های قلبی - عروقی، سرطان و دیابت شده است. به همین دلیل با توجه به هفته سلامت تصمیم گرفتیم جشنواره غذاهای بومی و محلی استان البرز را با کمک، دبیران دانش آموزان و اولیاء دانش آموزان برگزار کنیم که خوشبختانه همه عوامل در این جشنواره سعی کردند با توجه به نوع قومیت خود در پخت غذاهای محلی خود شرکت کنند.

وی افزود: هدف این جشنواره ترغیب دانش آموزان و همکاران و مادران به اهمیت و نقش سلامت غذاهای سنتی است. انشاالله نسل جدید جوانان به اهمیت پخت غذاهای سنتی پی ببرند.

در پایان محبوبه درزی معاون پرورشی این هنرستان بیان کرد: این نوع جشنواره ها می تواند دانش آموزان را با تنوع غذاهای ایرانی آشنا کند. بطوریکه ازگرایش آنها به سمت فست فود و غذاهای غیرایرانی که امروز بعنوان معضل چاقی در جوامع شهری شده است، جلوگیری کند و آنها را با فرهنگ غذایی کشورمان بیشتر آشنا کند.

خبرنگار ؛ اعظم دهشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار