آیین افتتاح پروژه های ورزشی طرح شهید سردار سلیمانی شهرستان داراب

داراب (پانا) - با حضور سید کاظم حسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس پروژه های ورزشی (طرح شهید سلیمانی) شهرستان داراب با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریال افتتاح شد .

کد مطلب: ۱۲۷۸۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاح پروژه های ورزشی طرح شهید سردار سلیمانی   شهرستان داراب

در راستای اجرای برنامه‌های تربیت بدنی و بر اساس سند تحول بنیادین 5 پروژه ورزشی با حضور سید کاظم حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس ، آیت اله دهقان رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی، نادعلی عطاییان معاون مدیر کل و رئیس اداره آموزش و پرورش داراب، ابراهیم کشاورز کارشناس تربیت بدنی اداره کل، شورای معاونین و جمع دیگری از مسئولان ، خیرین ، کارشناسان ، مدیران و دانش آموزان به بهره برداری رسید.

حسینی در آیین مراسم افتتاح طرح شهید سلیمانی گفت: این پروژه‌های ورزشی شامل زمین چمن مصنوعی آموزشگاه خشت‌های ماندگار جنت شهر، زمین چمن مصنوعی آموزشگاه شهید مرتضوی جنت شهر، زمین چمن مصنوعی شهید مطهری مادوان، کلاس درس تربیت بدنی آموزشگاه شهید حسینی پور جنت شهر ، کفپوش سالن ورزشی تربیت می باشد که انتظار داریم از طرف مدیران مدارس برنامه‌ریزی لازم برای استفاده مفید از این فضاها انجام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش فارس ادامه داد: برای اجرای این پروژه‌های ورزشی اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال با مساعدت و مشارکت خیرین و اولیا هزینه شده است.

وی گفت: در مرحله اول طرح شهید سلیمانی 80 فضای ورزشی درون مدرسه‌ای شامل سالن ورزشی، زمین چمن مصنوعی، زمین فوتبال ساحلی، کفپوش والیبال و بسکتبال فضای باز با اعتباری بالغ بر مبلغ 400 میلیارد ریال در حال اجرا و بهره‌برداری است.

حسینی اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی در تمامی نقاط استان در حال اجرا است و این طرح با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار و مدارس دخترانه اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح شهید سلیمانی با هدف کیفیت بخشی درس تربیت بدنی، ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان، شادابی و نشاط و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و افزایش سرانه ورزشی اجرا می‌شود.

حسینی در ادامه افزود: در راستای توسعه فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای به مشارکت خیرین نیاز داریم که امیدواریم با حمایت و مساعدت آنان و اجرای چنین طرح‌هایی بتوانیم به سلامتی و نشاط دانش‌آموزان و جامعه کمک کنیم.

در ادامه آیین افتتاح این پروژه‌ دهقان رئیس‌ اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: طبق گزارش و آمار بدست آمده متاسفانه ۲۶ درصد دانش‌آموزان در استان ‌به دلیل کم تحرکی دچار اضافه وزن و چاقی هستند و شرایط کرونا در سال‌های اخیر نیز باعث افزایش اضافه وزن در دانش‌آموزان شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با سیاست‌های دکتر ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و اجرای طرح شهید سردار سلیمانی در احداث فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای اعتبارات خوبی ابلاغ شده است که اجرای چنین طرح‌هایی در مدارس می‌تواند ضمن توجه به نشاط و شادابی دانش‌آموزان در کاهش وزن و ساختار قامتی دانش‌آموزان نیز بسیار تاثیرگذار باشد .

حسینی به همراه مسئولان از استخر سرپوشیده تربیت و پیست دوومیدانی و چندین مدرسه نیز بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار