آسیب‌های اجتماعی در کمین جوانان و دانش‌آموزان است

شهرکرد (پانا) - کارپرداز اول و عضو هیات رئیسه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در کمین جوانان و دانش‌آموزان است تا مانع پیشرفتشان شوند بر لزوم توجه به راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آسیب‌های اجتماعی در کمین جوانان و دانش‌آموزان است

شایان تک تاز در ابتدا با بیان اینکه تهدید های مختلفی در کمین جوانان ما است به پانا گفت: «یکی از مواردی که می‌تواند جامعه جوان و نوجوان هر کشوری را تهدید کند موضوع آسیب های اجتماعی است که رفتارهای ناشی از این نوع آسیب ها با عقاید ،ارزش ها و هنجارهای عموم مردم ناسازگار است و در نظر عموم مردم کارهای ناپسندی تلقی می شوند.»

رئیس دهمین دوره مجلس دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به معضل اعتیاد گفت:« یکی از آسیب های اجتماعی که این روز ها گریبانگیر جوانان، نوجوانان و دانش آموزان شده اعتیاد است. اعتیاد، بنیان خانواده را می‌سوزاند. بزرگ و کوچک را درگیر می‌کند، دانش‌آموز و دانشجو و بازاری نمی‌شناسد و هرکس به آن دچار شود در خود می‌بلعد و بازگشتش همتی پولادین و اراده‌ای آهنین می‌خواهد.»

نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور در رابطه با راهکارهای پیشگیری از اعتیاد بیان کرد: «تقویت زیر ساخت های مبارزه با مواد مخدر اعم از افزایش مهارت های زندگی، ایجاد نشاط و شادابی، گسترش امکانات تفریحی به عنوان زیربنای روش‌های زندگی از راه های اصلی مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد است.»

وی در ادامه گفت: فساد اخلاقی، پدیده‌ دیگری است که متأسفانه بیشتر جوانان را در خود غرق ساخته و مصونیت اجتماعی را دچار تزلزل می‌کند و به مشکلی حاد و دردسر ساز مبدل شده است که می‌تواند به آینده یک مملکت صدماتی وارد کند.»

تک تاز با تاکید بر فراهم کردن اوقات فراغت برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیان کرد: «توجه ویژه به بحث اوقات فراغت جوانان یکی از راه‌های موثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، چرا که نسل جوان دارای انرژی زیادی است، در صورتی که درست هدایت شود، از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.»

کارپرداز مجلس دانش آموزی کشور ضمن اشاره به نقش مهم و پررنگ آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی راهکارهایی را برای ارتقای مهارت های اجتماعی دانش آموزان بیان کرد و گفت: «توجه به مهارت‌های اجتماعی در برنامه‌ریزی درسی، نشان دادن تاثیرات مخرب دوستان نالایق و ناشایست و چگونگی قطع ارتباط با آنان و آموزش مهارت‌های زندگی نظیر دوست‌یابی و خودشناسی و کشف خود در محتوای آموزشی، تقویت عزت نفس و احترام دانش آموزان توسط معلم، تقویت ارزش‌های دینی دانش آموزان توسط معلمان، تقویت ارزش‌های دینی در خانواده، آموزش نه گفتن از کودکی در خانواده‌ها از طریق اهمیت دادن به اظهار نظر وی و شروع موارد کوچک، افزایش تعداد مشاور در مدارس کشور، برگزاری کلاس های آگاه سازی برای والدین از جمله مواردی است که می‌تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر باشند.»

شایان تک تاز در پایان با ابراز امیدواری در رابطه با هموارتر شدن مسیر استعدادیابی و بهبود نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: «در کنار تهدید آسیب‌های اجتماعی برای نوجوانان و دانش‌آموزان، حساس بودن این دوران از حیث ورود به جامعه و انتخاب مسیر درست تحصیلی موضوعی قابل تامل است که اگر دانش آموز یا نوجوان حتی از گزند آسیب‌های اجتماعی دور بماند، مسیر ناهموار استعدادیابی می‌تواند بر آینده درخشان او تاثیر منفی داشته باشد.»

دانش آموز خبرنگار: زهرا جیحون تبار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار