اعطای پروانه ساخت اولین شهرک خصوصی کشور با حضور وزیر راه

تهران (پانا) - پروانه ساخت اولین شهرک خصوصی کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید اعطا شد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اعطای پروانه ساخت اولین  شهرک خصوصی کشور با حضور وزیر راه

یه گزارش وزارت راه و شهرسازی، پروانه ساخت اولین شهرک خصوصی کشور با عنوان شهرک خلیج فارس با سرمایه‌گذار بخش خصوصی به مساحت ۴۳ هکتار واقع در شهرستان برازجان استان بوشهر امروز طی مراسمی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در محل وزارت راه و شهرسازی اعطا شد.

بر اساس صدور این پروانه ساخت مساحت فاز اول این شهرک ۲۳ هکتار بوده و کاربری‌های مسکونی،‌ تجاری، آموزشی، انتظامی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی، مذهبی، جهانگردی، حمل‌و‌نقل و انبارداری، فضای سبز و ... دارد.

همچنین سرمایه‌گذار بخش خصوصی به عنوان شهرک‌ساز موظف به محصور کردن شهرک طی ۶ ماه از زمان صدور پروانه بهره‌برداری است.

گفتنی است شهرک خلیج فارس در شهرستان برازجان استان بوشهر اولین شهرکی است که منجر به صدور پروانه بهره‌برداری شده است.

شرکت عمران شهرهای جدید در حال حاضر با هدف پشتیبانی از سیاست‌های توسعه مسکن کشور و‌ همچنین مدیریت تقاضا در اقشار مختلف اجتماعی، در ۱۴ استان کشور، ۴۶ شهرک را در دستور کار دارد.

شهرک‌های مذکور با نقش مسکونی و‌ با اهداف مشخص‌ و‌ مطالعات کامل امکان‌سنجی‌ و‌ مکان‌یابی تهیه شده‌اند و به‌ صورت تقریبی بیش از ۶۵۹ هزار نفر را در خود جای خواهند داد.

این شهرک‌ها به جز ۲۰ شهر جدیدی است که توسط شرکت عمران شهرهای جدید در قالب شهرهای جدید نسل نو‌ در دست پیگیری است.

سامانه یکپارچه شهرک سازی کشور به عنوان بستری هوشمند و برخط برای ثبت، رسیدگی‌ و‌ پیگیری موضوع احداث‌ شهرک توسط بخش خصوصی و نظام‌مند کردن تقاضاها در کشور در فروردین ماه ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده و با پیوند ستاد مدیریت شهرک سازی به تمامی ادارات کل استانی و دستگاه‌های مرتبط، بخش اصلی موانع شهرک سازی که فرایند طولانی‌ و‌ بروکراتیک‌اداری است، مرتفع کرد.

در ماه‌های اخیر بیش از ۷۰ درخواست احداث شهرک‌ توسط بخش خصوصی‌ و‌ عمومی به ستاد شهرک‌سازی رسیده و‌بعد از راه اندازی سامانه شهرک‌سازی روزانه بیش از ۱۰‌مورد مراجعه مستقیم و غیر مستقیم برای ثبت درخواست به این سامانه ثبت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار