استاندار سمنان در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان سمنان:

صدور مجوز جذب ۵۰۰ دانشجو معلم در استان

تعداد رشته‌های مصوب دانشگاه فرهنگیان استان سمنان افزایش یافت

سمنان (پانا) - استاندار سمنان بابیان اینکه با همکاری نمایندگان مجلس برای حل مشکل فرهنگیان تلاش می‌شود، گفت: در همین راستا تعداد رشته‌های مصوب دانشگاه فرهنگیان استان از دو رشته به شش رشته افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۲۷۷۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
صدور مجوز جذب ۵۰۰ دانشجو معلم در استان

سید محمدرضا هاشمی، در آیین تجلیل از معلمان نمونه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ استان سمنان در تالار شهید مطهری آموزش و پرورش، ضمن بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مسئولان و نمایندگان مجلس، مجوز جذب ۵۰۰ دانشجو معلم صادرشده است، افزود: امیدواریم این اتفاقات بتواند گره‌گشای بخشی از مشکلات موجود در دانشگاه فرهنگیان باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه هر روز و هر هفته باید روز و هفته بزرگداشت‌ معلم و تجلیل از مقام‌ معلم باشد، اظهار کرد: امروز گرامیداشت مقام‌ معلم باید به یک فرهنگ‌ و خواسته عمومی تبدیل شده و محدود به محیط مدرسه نباشد.

استاندار سمنان به تقدیر از تلاش معلمان در دوران کرونا پرداخت و افزود: دوران سختی گذشت و حجم بسیار زیادی بر دوش فرهنگیان بود و با تلاش شبانه روزی و دلسوزی صادقانه معلمان در دوران فراگیری کرونا، خللی در فرآیند تحصیل دانش آموزان ایجاد نشد که از این بابت از تمامی معلمان دلسوز استان بصورت ویژه قدردانی می کنم.

هاشمی با اشاره به اقبال خانواده ها به مدارس فنی و هنرستان‌ها در راستای شعار سال و ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: امروز ۴۷ درصد از دانش آموزان‌ ما در حوزه هنرستان های کار و دانش مشغول به تحصیل هستند و بی‌شک شیرین ترین حالات برای پدر و مادر و معلمان هر فرد، رشد و ترقی اوست. معلمان نیز می‌توانند با تشویق دانش آموزان به یادگیری مهارت‌های خاص، سهم مهمی را در ارتقاء وضعیت اشتغال، ایفا کنند.

وی همچنین خواستار اجرایی شدن هر چه سریع تر طرح رتبه بندی معلمان‌ شد و گفت: با این اقدام بخشی از دغدغه‌های معلمان رفع خواهد شد؛ اما برای تحقق آن، پیگیری‌های جدی‌تر نمایندگان مجلس را نیز می‌طلبد. البته امید است با پیش‌بینی ۳۸۰ هزار میلیارد ریال، موضوع رتبه‌بندی معلمان عملیاتی و دغدغه معیشت فرهنگیان برطرف شود.

استاندار سمنان ادامه داد: درصد باسوادی در استان سمنان ۹۸ درصد و بیشتر از میانگین کشور است و با تلاش و کوشش معلمان، دانش‌آموزان، استان سمنان در حوزه المپیادهای علمی و جشنواره خوارزمی می‌درخشند. در حوزه مدرسه‌سازی نیز خیران مدرسه‌ساز استان سمنان در ساخت فضای آموزشی پیشرو هستند.

هاشمی تصریح کرد: در برخی از استان‌ها شاهد تجمعات معلمان بودیم؛ اما نجابت معلمان استان سمنان سبب شد تا مطالبات و دغدغه‌های خود را از راه قانونی پیگیری کرده و تجمع نداشته باشیم.

گفتنی است؛ در حاشیه آیین تجلیل از معلمان نمونه استان و با ابتکار اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، در شگفتانه ای برای سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان با "فضلی" معلم کلاس اول خود از روستای گلیان از توابع شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی، پس از سال‌ها، دیدار و گفت و گو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار