60 درصد درآمد و اعتبارات کشور از استان بوشهر تأمین می‌شود

بوشهر (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت ۲۰ شرکت پتروشیمی در استان بوشهر وجود دارد و بیش از ۶۰ درصد درآمد و اعتبار کشور از این استان تأمین می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۷۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
60 درصد درآمد و اعتبارات کشور از استان بوشهر تأمین می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، محمد تقی ایرانی در نشست هم اندیشی با جوانان و نوجوانان اظهار کرد: ملت ایران در طول تاریخ، ملتی آزادی خواه، معتقد به اسلام، با فرهنگ و تمدن و ملتی مؤثر در حوزه‌های مختلف در دنیا بوده‌اند و به هیچ چیزی وابستگی نداشته‌اند.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی ما امروز در استان بوشهر ۲۰ شرکت پتروشیمی داریم و بیش از ۶۰ درصد درآمد و اعتبار کشور از استان ما تأمین می‌شود و در حوزه اشتغال در این شرکت‌ها ما باید به سمتی حرکت کنیم که اولویت با نیروهای استان بوشهر به ویژه جنوب استان که میزبان این صنایع هستند باشد.

ایرانی ادامه داد: مردم در جنوب استان به جهت رشد و توسعه کشور، مشکلات زیادی از جمله آلودگی آب و هوا را متحمل می‌شوند، اما اگر تحت این شرایط هیچ گونه عایداتی به این مردم تعلق نگیرد، ظلم در حق آنان است و ما باید در مقابل اینها ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم که به نیروهای بومی بی توجهی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در این حوزه که ما به دنبال حداقل ۵۰ درصد استفاده از نیروهای بومی هستیم، سهمی نیز باید به بانوان داده شود و از توانمندی آنان استفاده شود.

وی افزود: صنعت نفت و پتروشیمی، بندر شیرینو را به یک قطب جمعیتی تبدیل کرده است و یکی از مطالبات جدی ما باید ارتقای این روستا به شهر باشد و این منطقه از لحاظ ساخت مدارس نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با این همه ظرفیت استان بوشهر، تیم‌های ورزشی در وضعیت خوبی قرار ندارند و جوانان ورزشکار ما برای ایجاد نشاط و انگیزه و شادابی در جامعه در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارند.

ایرانی گفت: دو تیم ریشه دار شاهین و ایرانجوان بوشهر از پیش از انقلاب نیز وجود داشته‌اند که توسط مردم و شهرداری اداره می‌شدند و امروزه سو مدیریت در حوزه ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان باعث شده تا توانایی اداره این دو تیم فوتبال را نداشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار افزود: با این سرمایه عظیمی که در استان بوشهر وجود دارد این وضعیت زیبنده تیم‌های شاهین و ایرانجوان نیست، استان ما در سطح ملی و بین المللی بهترین فوتبالیست‌ها را ارائه داده است و تمامی ملت ایران به آنها افتخار می‌کنند، اما با کمترین هزینه این استعدادها حفظ نمی‌شوند.

ایرانی با تاکید بر ظرفیت جوانان ورزشکار و فوتبالیست‌های استان بوشهر گفت: دولت و استانداری نمی‌توانند اداره تیم‌ها را برعهده بگیرند اما از آنها حمایت می‌کنند و حمایت از آنها را ضروری می‌دانیم، افراد در صنایع پتروشیمی باید از این تیم‌ها حمایت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همچنین گفت: امروزه متأسفانه با تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای فوتبالی استان بوشهر سرمایه‌های ما در استان بوشهر به یغما می‌روند و جوانان سرخورده می‌شوند.

وی در ادامه گفت: عدم وجود مدرسه ابتدایی در روستای درازی از توابع شهرستان دشتی، روستایی که صاحب علم و دانش و تاریخ و دیرینه است زیبنده مردم این روستا نیست و این مسئله باید پیگیری شود.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر مبنی بر سپردن میدان به جوانان بیان کرد: بهتر است در بحث مدیریت از جوانان استفاده شود و جوانان باید تحولات جامعه را ایجاد کنند و آینده کشور را رقم بزنند.

ایرانی گفت: اولیت اول باید سپردن مسئولیت‌ها به جوانان باشد و ما به دنبال مدیران جوان به جای مشاوران جوان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار