برگزاری آیین آغازین هفته سلامت در شهرستان نیشابور

نیشابور (پانا) - آیین آغازین هفته سلامت با حضور برخی از مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی، اداره آموزش و پرورش و دانشکده علوم پزشکی شهرستان نیشابور، در محل کانون مهر تابان این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین آغازین هفته سلامت در شهرستان نیشابور

علیرضا کلیدری، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیشابور ضمن قدردانی از اعتماد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برای برگزاری این مراسم در نیشابور گفت: معلمان در جهت ارتقای فرهنگ عمومی سلامت، نقش آفرین هستند و جنبه های تربیتی وجود معلمان، با توجه به اینکه در دوره های پایین تر تحصیلی شدت می یابد، می تواند در این حوزه تاثیر بسزایی داشته باشد.

کلیدری یادآور شد: در صورت تضمین شدن سلامت انسان ها توسعه پایدار رخ داده و در نهایت باعث ارتقای سرمایه های اجتماعی می شود.

وی در ادامه در رابطه با نقش آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در حوزه سلامت متذکر شد: اگر به دانش آموزان از دو جنبه «حضور در دوره حساس رشد» و «تاثیرگذاری» توجه کنیم، متوجه می شویم که دانش آموزان می توانند ضریب نفوذ بسیار بالایی در جهت انتقال فرهنگ که یکی از کارکرد های اصلی آموزش و پرورش است، داشته باشند.

با این دو نگاه و برداشتی که می توان از این موضوع داشت و این که معلم -به معنای عام- به عنوان کسی است که راهور اصلی این فرآیند به شمار می آید، متوجه می شویم که معلمان در جهت ارتقای فرهنگ عمومی سلامت، بسیار نقش آفرین هستند.

در ادامه کلیدری ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله امسال هم مانند سنوات گذشته برنامه های خوب تدارک دیده شده توسط استان و شهرستان نیشابور در حوزه سلامت، موثر واقع شوند.

لازم به ذکر است شعار گرامیداشت هفته سلامت از تاریخ 17 الی 23 اردیبهشت سال جاری «سلامت ما، سلامت سیاره ما» خواهد بود.

خبرنگار دانش آموز: محمد سیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار