طریفی حسینی به پانا خبر داد
افتتاح اتاقهای درس تربیت بدنی ویژه دانشآموزان استثنایی در مهرماه
جشنواره «نشاط» در ۱۰ درصد مدارس برگزار میشود/جشنواره روش تدریس مبتنی بر بازی و فعالیت بدنی در سال تحصیلی پیشرو اجرا خواهد شد
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از برنامههای ورزشی و تربیت بدنی این سازمان برای دانشآموزان استثنایی گفت.
حمید طریفی حسینی در گفتوگو با پانا با اعلام برنامههای سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حوزه تربیت بدنی اظهار کرد: «برنامههای تربیت بدنی بر پایه تصمیم گیری مشارکت محور در قالب برگزاری مسابقات ورزشی، ایجاد کانونهای ورزشی امید، توسعه زیربنای علمی تربیت بدنی دانشآموزان با نیازهای ویژه، ایجاد اتاق ورزش در مدارس و تامین تجهیزات، برگزاری جشنواره نشاط، ایجاد و توسعه رشتههای ورزشی جدید در دو بخش طناب زنی و داژبال، جشنواره ورزشی دانشآموزان با نیازهای ویژه به مناسبت روز ملی پارالمپیک و برگزاری جشنواره روش تدریس مبتنی بر بازی و فعالیت بدنی است.»
وی افزود: «طبق آمایش سرزمینی به عمل آمده، ۲۱ فضای موجود در مدارس وجود دارد که امکان تبدیل آنها به اتاق بازی و ورزش و تجهیز آنها وجود دارد؛ برای ۱۳ مدرسه سال گذشته ابلاغ اعتبار ۳۰۰ میلیون ریالی انجام شده و برای ۲۲ مدرسه نیز ابلاغ اعتبار برای سال جاری انجام شده است که انشالله این اتاقهای درس تربیت بدنی در مهرماه به صورت همزمان افتتاح خواهند شد.»
معاون وزیر بیان کرد: «جشنواره نشاط به عنوان برنامههای شاد و پرنشاط و با محوریت ورزش خانوادگی و تقویت ارتباطات خانوادگی، برای اجرا در سال تحصیلی جاری در نظر گرفته شده است. این برنامه به عنوان اولین برنامه حوزه تربیت بدنی در بسته تحولی ارائه خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی و ورزشی خانواده محور گنجانده و اجرایی آن در ۱۰ درصد مدارس در هر استان هدفگذاری شده است.»
طریفی حسینی اظهار کرد: «تامین تجهیزات و آموزش مربیان ورزش از الزامات ایجاد رشتههای جدید است و ایجاد رشتههای طناب زنی و داژبال در سال جاری و سال آینده جز برنامههای توسعه ای خواهد بود.»
وی همچنین خبر داد با هدف فراگیر کردن فعالیت و افزایش تحرک در تمامی کلاسهای درس، جشنواره روش تدریس مبتنی بر بازی و فعالیت بدنی در سال تحصیلی پیش رو اجرا خواهد شد. در تعامل با معاونت آموزشی سازمان، رویکرد جشنواره الگوهای برتر تدریس در سال جاری و در دورهای دبستان و پیش دبستان مبتنی بر بازی تعیین شده است و در کاربرگ ارزیابی تدریس، شاخصهایی برای ارزیابی میزان استفاده از بازی و فعالیت بدنی و تاثیرگذاری نوع فعالیت بدنی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
ارسال دیدگاه