مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

توسعه جامعه وابسته به حفظ منزلت معلم است

بوشهر (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت توسعه و پیشرفت جامعه زمانی دست‌یافتنی است که کرامت، منزلت و مقام معلم در فضای حقیقی و مجازی، مقدس باقی بماند.

کد مطلب: ۱۲۷۶۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
توسعه جامعه وابسته به حفظ منزلت معلم است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در همایش بزرگداشت مقام معلم در شهرستان جم با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، اظهار کرد: فرهنگیان تنها قشری در جامعه هستند که افتخارشان انسان سازی است.

علی موحدی افزود: نسل آینده نظام جمهوری اسلامی از مهد کودک در اختیار معلمان است و آنها را برای جامعه ترتیب می‌کند.

وی با بیان اینکه زمانی در انسان سازی موفق هستیم که شأن و جایگاه معلم در جامعه حفظ ‌شود، بیان کرد: اولین گروه خود معلمان هستند که می‌بایست شأن، منزلت و کرامت معلم را حفظ کنند.

موحدی تأکید کرد: همه دستگاه های اجرایی کشور، استان و شهرستان می‌بایست باید بدون هیچ چشمداشتی در خدمت آموزش و پرورش باشند.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ کرامت معلم ضروریست بهترین ساختمان‌ها متعلق به مدارس ما و آموزش و پرورش باشد، گفت: لازم است برای توسعه و پیشرفت جامعه بهترین جایگاه، رتبه‌ و احترام متعلق به معلمان باشد.

موحدی با بیان اینکه گرامیداشت مقام معلم یک وظیفه همگانی است، اضافه کرد: لازم است جامعه به تجلیل از معلم در هفته گرامیداشت مقام معلم قیام کند.

وی معلم و آموزش و پرورش را به درختی تشبیه کرد که جامعه می‌تواند در سایه آن به توسعه و پیشرفت دست یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر توسعه و پیشرفت جامعه را زمانی دست یافتی توصیف کرد که کرامت، منزلت و مقام معلم در فضای حقیقی و مجازی مقدس باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه هر قلمی یا نوشته ای که شأن و منزلت معلم را تخریب می‌کند، می‌بایست پرهیز کرد، یادآور شد: در دولت مردمی به خواسته 10 ساله معلمان یعنی لایحه رتبه بندی معلمان پاسخ مثبت داده شد.

موحدی گفت: برای یک و نیم سال ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان اصلاح شده و همه کارکنان اداری و آموزشی شامل رتبه می‌شوند، یادآور ‌شد: در لایحه جدید رتبه‌ بندی سهمیه برداشته شده و هر فردی شایسته باشد، می‌تواند با رسیدن به ۹۰۰ امتیاز به آخرین درجه رتبه بندی دست یابد.

علی موحدی اظهار کرد: در دولت انقلابی به احترام معلم، قانون رتبه بندی معلمان مصوب و از وزارت آموزش و پرورش خواسته شد آئین‌نامه‌ را بر اساس صلاحیت ویرایش کند، در حال حاضر لایحه رتبه بندی منتظر تأیید نهایی است.

وی با زیاد برشمردن آسیب‌های حاصل از تدریس مجازی و تعطیلی مدارس در بین دانش آموزان افزود: کار معلم در مدارس سخت شده و لازم است همه ما به معلمان کمک کنیم.

علی موحدی ۱۴ فروردین و بازگشایی مدارس را نقطه عطف آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: ایام تعطیلی و مجازی شدن تدریس ها نشان داد هیچ تکنولوژی جای معلم را در کلاس‌های درس نخواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار