مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

تکریم مقام معلم نباید تنها صحبت کلامی باشد

اسلامشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت به فرموده مقام معظم رهبری تکریم مقام معلم یک عمل است و وظیفه مهم ما حضور در مدارس و شنیدن حرف‌های معلمان است تا تکریم مقام معلم تنها در حد صحبت کلامی نماند.

کد مطلب: ۱۲۷۶۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تکریم مقام معلم نباید تنها صحبت کلامی باشد

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی شهرستان اسلامشهر حاضر شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، نکوداشت هفته تکریم مقام طلایه‌داران عرصه تعلیم و تربیت و هفته بسیج فرهنگیان اظهار کرد: معلم گرانبهاترین سرمایه در آموزش و پرورش است؛ در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ۵۰ هزار معلم خدمتگزار فرزندان ما در عرصه تعلیم و تربیت هستند و دغدغه آنها این است که بیشتر اوقات زندگی و پشتوانه علمی، تربیتی خود را در راه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان قرار داده و بقیه ارکان آموزش و پرورش نیز به نوعی سرمایه هستند.

وی بیان کرد: دوره‌ سخت بیماری منحوس کرونا را پشت سر گذاشتیم و به دوره بازگشایی واحدهای آموزشی رسیدیم و همه این‌ها حاصل تلاش و زحمات همکاران ما بود، که دانش‌آموزان توانستند از تعلیم و تربیت بهره‌مند شوند و در دوران بازگشت به مدارس و تعلیم و تربیت حضوری امیدوارم اتفاقات خوبی در ادامه راه داشته باشیم.

بهرامی تصریح کرد: تکریم مقام معلم نباید تنها صحبت کلامی باشد و به فرموده رهبری «تکریم مقام معلم یک عمل است»؛ وظیفه مهم ما حضور در مدارس و شنیدن حرف‌های معلمان است تا آنها بتوانند با خیال راحت رسالت تعلیم و تربیت را به عهده بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: از مصادیق مهم تکریم معلم می‌توان به این نکته اشاره کرد که آموزش‌ها و سطح علمی همکاران را ارتقاء دهیم تا آنها با علم روز آشنایی پیدا کنند.

وی در رابطه انتظارات از سرپرست مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر تأکید کرد: همان‌گونه که از مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران انتظار بود از نیروی جوان مدیریتی در آموزش و پرورش استفاده شود، در اداره آموزش و پرورش اسلامشهر نیز همین حالت جریان پیدا کرد.

بهرامی اظهار کرد: در حال طراحی وضعیت مطلوب در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با نگرش اینکه اکنون در چه نقطه‌ای هستیم، قرار داریم و در رابطه با فضاهای آموزشی، نیروی انسانی در حال جمع آوری اطلاعات آماری هستیم، تا بر مبنای وضع موجود به وضع مطلوب را پایه‌ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در شهریور ماه 1401 برنامه عملیاتی آموزش و پرورش اسلامشهر جهت سال آینده تنظیم خواهد شد تا از ابتدای مهرماه بتوانیم اجرا کنیم و در این راستا نیازمند همکاری همه ارگان‌ها و نهادها از جمله فرماندار، امام جمعه و سایر مسئولان هستیم تا در آموزش و پرورش بتوانیم رسالت خود را پیاده کنیم؛ اداره آموزش و پرورش اسلامشهر محور بخشی از شهرستان‌های غرب استان تهران دانست که اگر با برنامه عملیاتی متحول شود، الگوی بسیار خوبی برای سایر مناطق خواهد بود.

در ادامه حجت‌الاسلام محمد نوروزی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان اسلامشهر نیز در خطبه اول نماز جمعه با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و گرامی‌داشت هفته مقام معلم با بیان روایتی از حضرت عیسی(ع) بیان کرد: این پیامبر الهی می‌فرماید، علم و دانش را درراه خداوندمتعال فرا گیرید و به دیگران نیز تعلیم دهید تا مقبول عرش الهی باشید.

لازم به ذکر است در جریان برگزاری مراسم نماز جمعه، رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان، سرپرست مدیریت، کارشناسان، مدیران، دبیران و دانش‌آموزان واحدهای آموزشی آموزش و پرورش نیز حضور داشتند و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با آنان به گفتگو پرداخت.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار