یکی از معلمان منتخب سال ۱۴۰۱ استان اردبیل:

به فداکاری و ایثار معلمان در رسانه‌ها بیشتر پرداخته شود

مسئولان آموزش‌ و پرورش در همکاران خود حمایت، دلگرمی و ایجاد انگیزه کنند

تهران (پانا) - یکی از معلمان منتخب سال 1401 استان اردبیل از رسانه‌ها می‌خواهد تا به فداکاری و ایثار معلمان در رسانه‌ها توجه بیشتری شود.

کد مطلب: ۱۲۷۶۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
به فداکاری و ایثار معلمان در رسانه‌ها بیشتر پرداخته شود

سیده مریم یحیی زاده کلور 47 سال سن دارد و با 28 سال سابقه تدریس و با مدرک کارشناسی ارشد رشته پژوهشگری علوم اجتماعی در حال حاضر در شهر کلور شهرستان خلخال ساکن و در دبیرستان متوسطه دوم دخترانه نجمه همان شهر مشغول به تدریس است.

سیده مریم یحیی‌زاده کلور در مورد عناوین کسب‌شده خود در طول 28 سال خدمت در آموزش‌وپرورش می‌گوید: عنوان برتر کشوری در سیزدهمین جشنواره الگوی تدریس مستقر در قم ۱۳۹۶، رتبه برتر کشوری مقاله‌نویسی علوم اجتماعی در جشنواره کیفیت‌بخشی به علوم انسانی (ملاصدرا)، عنوان مقام اولی در آزمون آنلاین کتاب‌خوانی دبیران علوم اجتماعی ۱۳۹۳ و عنوان سومی کشوری در مسابقه تدوین درس ۱۳۹۴ از عناوین و افتخارات وی در طول 28 سال خدمت معلمی است..

وی در ادامه مقام اول استانی جشنواره الگوی تدریس در درس جغرافیا، مقام اول استانی جشنواره تدریس درس جامعه‌شناسی و ... را ازجمله موفقیت خود در استان و در این چند سال را به عنوان بخشی از این عناوین می‌کند.

معلم منتخب استان اردبیل از همکاری خود در تألیف و چاپ کتاب بررسی موانع سیاسی صنعتی شدن ایران سخن گفته و ادامه می‌دهد: پذیرش و چاپ مقاله در اولین کنفرانس همایش ملی مطالعات کاربردی در فرآیندهای تعلیم و تربیت نمایه‌سازی در پایگاه‌های معتبر علمی کشور، پذیرش و چاپ مقاله در هشتمین همایش تازه‌های روانشناسی مثبت و ... از دیگر فعالیت‌های پژوهشی بنده هست.

سیده مریم یحیی زاده با آرزوی موفقیت برای همه معلمان، به معلمانی که تازه‌وارد این حرفه شده‌اند، توصیه می‌کند: به معلمی به‌عنوان شغل نگاه نکنید، با عشق و انگیزه و دلی فعالیت کنید، فقط به تدریس اکتفا نکنند حتماً به ارتقای علمی و آموزشی و استفاده از تجارب و عملکرد دیگر همکاران در هر نقطه از ایران حتی جهان، خود را ملزم بدانید.

مسئولان آموزش‌وپرورش در همکاران خود حمایت، دلگرمی و ایجاد انگیزه کنند

یحیی زاده از مسئولان آموزش‌وپرورش می‌خواهد حمایت، دلگرمی و ایجاد انگیزه به همکاران خود در هر سطحی را از یاد نبرند، اظهار کرد: فعالیت معلمان در حوزه‌های اجتماعی حتماً بر قضاوت جامعه نسبت به آنان تأثیر مثبت خواهد داشت و بر دانش آموزان تأثیر مثبت دارد که منجر به شکل‌گیری کنشگران فعال به‌جای منفعل خواهد شد.

وی افزود: معلمان جزو اقشار محبوب جامعه هستند و در شرایط اقتصادی حاضر، معلمی شغل نیست و حرکتی جهادی و ایثارگرانه است.

این معلم شهرستان خلخال می‌گوید: در مورد انعکاس ایثار و فداکاری معلمان در جامعه به‌خوبی پرداخته نمی‌شود و نمونه بارز آن را در همین ایام کرونا می‌توان دید و علی‌رغم سختی‌های آموزش مجازی اما بی‌مهری و کم‌لطفی‌هایی در حق معلمان و در این دوران صورت گرفت.

وی در خصوص راه‌هایی برای انعکاس هر چه بیشتر جلوه‌های معلمی در جامعه پیشنهاد داد: در تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش‌وپرورش و صداوسیما، جلوه‌های معلمی پر رنگ‌تر اطلاع‌رسانی شود و در انجمن‌های اولیا و مربیان گزارش دهی بیشتری انجام گیرد و از معلمان سرآمد و فعال تقدیر ویژه شود تا باعث انگیزه دیگر همکاران گردد.

معلم منتخب استان اردبیل، از تأثیر فعالیت‌های خود بر جامعه دانش آموزان می‌گوید: جامعه دانش‌آموزی که چندین ساعت از خانواده دور شده و با شور و اشتیاق به خانه دوم خود می‌آید، انتظارات فراوانی را از معلمان خود دارد، آن‌ها آگاهانه یا ناآگاه در حال الگو گیری از معلمان هستند بنابراین فعالیت‌هایمان منجر به معرفی جایگاه ویژه معلمی، الگودهی، ایجاد انگیزه و شهروندی سالم، شاداب خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار