سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خبر داد؛

مجلس پیگیر تحصیل دانشجویان بازگشته از اوکراین

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از پیگیری این کمیسیون برای تحصیل دانشجویان ایرانی بازگشته از اوکراین به کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مجلس پیگیر تحصیل دانشجویان بازگشته از اوکراین

رضا حاجی پور با اشاره به بازگشت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل از اوکراین به کشور، گفت: متأسفانه شرایط جنگ اوکراین و روسیه موجب شده گروه زیادی از دانشجویان ایرانی محصل در اوکراین درس و تحصیل خود را نیمه کاره رها کرده و به ایران بازگردند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت علوم نیز در راستای جذب این دانشجویان در دانشگاه‌های داخل کشور، نسبت به اعتبار سنجی دانشگاه‌های اوکراین اقداماتی را انجام داده و این اقدامات ادامه هم دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: گروهی از این دانشجویان با تأیید وزارت علوم و از طرف این وزارتخانه به اوکران اعزام شدند که این گروه می‌‎توانند در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل شوند ولی بخش دیگر که با انتخاب خود به اوکراین رفتند اعتبارسنجی علمی برای دانشگاه‌های مبدأ این دانشجویان صورت خواهد گرفت و پس از تأیید وزارت علوم این دانشجویان می‌توانند تحصیل خود را در داخل ادامه دهند.

وی اضافه کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس پیگیر وضعیت این دانشجویان خواهد بود و این موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کند.

منبع: خانه ملت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار