گلباران مزار شهید مطهری با حضور دانش‌آموزان پیشتاز در قم

قم (پانا) - آئین بزرگداشت مقام معلم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری امروز دوشنبه 12 اردیبهشت با گلباران مزار شهید در مسجد بالاسر حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
گلباران مزار شهید مطهری با حضور دانش‌آموزان پیشتاز در قم

آئین بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت چهل و سومین سالگرد شهادت شهید آیت الله مطهری، امروز در جوار مزار این استاد شهید واقع در مسجد بالاسر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا «علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی، فلسفه برگزاری چنین آیین بزرگداشتی را تقدیر از دو واژه مقدس معلم و شهید عنوان کرد و اظهار داشت: «آسایش و امنیت امروز ما مرهون و مدیون خون شهداست.»

وی افزود: «بزرگداشت مقام معلم فرصتی است تا جامعه ما به مسئولیت خود در برابر جایگاه و مقام رفیع معلم جامه عمل بپوشاند.»

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن اکبری» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم طی سخنانی با گرامیداشت هفته معلم و هفته تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی در سپاه، تکریم مقام معلم را تکریم خدا خواند و افزود: «نخستین معلم، خود «خداوند» تبارک و تعالی است و همه انبیاء و اولیاء و انسان‌های نیک، معلم بودند.»

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی کوتاهی، با تبریک عید سعید فطر، یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، مدافعان سلامت و مدافعان حرم و بخصوص استاد شهید مطهری را گرامی داشت و عنوان کرد: «شهید مطهری نمونه کاملی از معلمی و دانش و علم و آگاه سازی و بصیرت بود.»

وی افزود: «روز معلم را که در سالروز شهادت این استاد عزیز و بزرگوار و از پیشگامان نهضت حضرت امام(ره) نامگذاری شده به همه فرهنگیان عزیز کشور و بخصوص فرهنگیان قم تبریک عرض می‌کنم.»

دراین مراسم، از علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به نمایندگی از 22 هزار فرهنگی شاغل و پیشکسوت استان قم با اهداء هدایایی تقدیر شد.

ادای سلام و احترام به ساحت مقدس امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، نیز اجرای گروه سرود ساقی کوثر وابسته به اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان قم از جمله بخش‌های مراسم بود.

در این مراسم، اعضای هیات رئیسه مجلس دانش آموزی پسران استان قم، با اجرای آئین احترام تشکیلاتی به مزار استاد شهید مرتضی مطهری ادای احترام کردند.

همچنین شرکت کنندگان حاضر در مراسم، با گلباران مزار شهید مطهری، نسبت به آرمان های والای این عالم شهید، ادای احترام کردند.

در این مراسم، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، سید محمدحسن حسینی معاون اجرایی سپاه استان قم، حسین غریب مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم و حجت الاسلام حسین دروی معاون استان های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش حضور داشتند.

همچنین علی اکبر شفیعی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی قم، روسای ادارات آموزش و پرورش تابعه استان، رسول ملایی مدیر سازمان دانش‌آموزی استان، امید محمدی رئیس یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی پسران استان قم و جمعی از کارکنان اداره کل و نواحی آموزش و پرورش استان، پایوران سپاه و مدیران کانون‌های بسیج فرهنگیان و دانش آموزی نواحی استان از دیگر مسئولان حاضر در مراسم بودند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار