روایتی از ایثار خانم معلم ایلامی برای ابراهیم

ایلام (پانا) - شکوه ایثار و از خودگذشتگی در افرادی تجلی و عینیت پیدا کرده که با انتخاب شغل معلمی چراغ راه فرزندان این سرزمین و آینده روشن کشور می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۷۵۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
روایتی از ایثار خانم معلم ایلامی برای ابراهیم

معلمی شغل انبیاست، این جمله را بار‌ها شنیده‌ایم، شغلی که در آن عشق موج می‌زند و دستگیری نیازمندان سرلوحه کارشان قرار دارد.

لیلی زارعی آموزگار ایثارگر دبستان انقلاب منطقه موسیان، در کنار 29 دانش‌آموز عادی با داشتن دو دانش‌آموز با نیازهای ویژه که یکی از آن‌ها دارای نقص در دو دست دیگری با نقص در تکلم مواجه است، تجلی ایثار و فداکاری در آموزش و پرورش را به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته‌اند.

به گفته این معلم هنرمند و فداکار آموزش این دو دانش‌آموز با نیازهای ویژه نیاز به حمایت جدی و تخصصی و همچنین تحصیل با کمک آموزشگاه و مدرسین ویژه دارد اما با توجه به عدم وجود موارد و شرایط ذکر شده در منطقه و کمک به بهره‌مند شدن این عزیزان از تحصیل، بر خود واجب و لازم دانستم با صبر و بردباری به آموزش آنان پرداخته و به نوعی نذر خدمت کرده باشم.

رحیم ایمانی سرپرست اداره آموزش و پرورش منطقه موسیان نیز ضمن تقدیر از این آموزگار توانمند و دلسوز گفت: معلمی شغلی است آمیخته با عشق و کار با دانش‌آموزان دارای نقص عضو و با نیازهای ویژه صبر و عشق فراوان را می‌‌طلبد.

وی در پایان تاکید کرد: کودکانی که مشکل یا نقص جسمی دارند، از لحاظ ذهنی و هوشی با دیگران برابری کامل دارند و چه بسا در مواقعی نسبت به دانش‌آموزان عادی دارای هوش بالاتری هستند، بنابراین بایستی بیش از دیگران مورد توجه قرار گیرند.

دانش‌آموز خبرنگار: معصومه آستوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار