وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

آزمون استخدامی آموزش و پرورش آخر هفته برگزار خواهد شد

هنوز تکلیف تعطیلی مدارس در روز ۱۴ اردیبهشت مشخص نیست

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش پیرامون برگزاری آزمون استخدامی توضیحاتی ارائه کرد و گفت این آزمون آخر این هفته در دو روز برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آزمون استخدامی آموزش و پرورش آخر هفته برگزار خواهد شد

یوسف نوری در حاشیه آیین سپاس معلم در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن هفته معلم اظهار کرد: خبرهای خوبی برای معلمان داریم که حتما همکارانم در حوزه‌های مختلف این اخبار را اعلام می‌کنند. پیگیری‌هایی در حوزه‌های رفاهی انجام شده است و رفاهیاتی در مناسبت‌های مختلف در گذشته به معلمان داده می‌شد. در حوزه بیمه فرهنگیان نیز کارهایی در حال انجام است.

وی درباره برگزاری آزمون استخدامی افزود: روز 15 و 16 اردیبهشت آزمون استخدامی برگزار و ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر از این طریق جذب می‌شوند. احکام استخدامی این افراد از مهرماه صادر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع کمبود معلم بیان کرد: کمبودهایی در این زمینه وجود دراد که به روش‌های مختلف این نیاز را ترمیم می‌کنیم، یکی از این روش‌ها استفاده از دانشجومعلمانی است که سال چهارم هستند و باید کارورزی خود را بگذرانند تعداد این افراد حدود ۲۰ هزار نفر است که وارد چرخه معلمی خواهند شد.

بررسی آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان از همین هفته

نوری با بیان اینکه آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در اختیار نهادهای مربوطه از جمله سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی قرار گرفته تا اظهار نظر کنند ادامه داد: این موضوع از همین هفته در جلسات کمیسیون دولت بررسی خواهد شد.

آغاز فعالیت پایگاه‌های تابستانی از تیرماه

وی درباره برنامه آموزش و پرورش ویژه آمادگی جسمانی و تربیت بدنی دانش آموزان اظهار کرد: یک استراحت به دانش‌آموزان می‌دهیم و از اول تیرماه پایگاه‌های تابستانی آغاز به کار می‌کنند و در حوزه تربیت بدنی، پرورشی و ترمیم جاماندگی‌های آموزشی فعالیت خواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حضور در فضای مجازی هر سال، دو تا سه ماه دانش‌آموزان را با تاخیر در یادگیری مواجه می‌کند عنوان کرد: برای این موضوع در دو بستر شبکه شاد و بستر آموزش حضوری برای مناطق محروم اقداماتی انجام خواهیم داد.

نوری پیرامون افزایش شهریه مدارس غیردولتی نیز گفت: بحث شهریه مدارس غیردولتی بر اساس یک سازوکار تعیین می‌شود. تاکید ما این بوده است که این رقم را چه در بخش شهریه ثابت و چه فوق برنامه اعلام کنند.

به دنبال آن هستیم تعدادی سرایدار استخدام کنیم

وی درباره بخشنامه یکی از مناطق که از معلمان خواسته بود در صورت تمایل سرایدار شوند اظهار کرد: این اقدام یک کار سلیقه‌‌ای بود، معلم، معلم است و سرایدار هم سرایدار است. به دنبال آن هستیم تعدادی سرایدار استخدام کنیم که رئیس‌جمهور دستور آن را در دولت داده و در حال پیگیری آن هستیم.

نوری در مورد تعطیلی مدارس در چهارشنبه این هفته نیز افزود: هنوز چیزی در این باره مشخص نیست.

وزیر آموزش و پرورش درباره بیمه طلایی فرهنگیان نیز عنوان کرد: کارهای این موضوع در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار