مدیر کل آموزش و پرورش زنجان:

تکریم مقام معلم منحصر به روز و هفته معلم نیست

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تکریم و احترام به مقام معلم را مختص هفته معلم خلاصه نکرد و گفت همه آحاد جامعه، اولیا و دانش‌آموزان باید نقش معلم و مقام او را ارزش‌گذاری کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۵۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تکریم مقام معلم منحصر به روز و هفته معلم نیست

مدیرکل آموزش و پرورش زنجان به برنامه‌های پیش بینی شده برای بزرگداشت مقام معلم در استان اشاره کرد و گفت: تجلیل از معلمان نمونه و برتر، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، نشست مدیران و معلمان استان با استاندار زنجان، دیدار با خانواده های شهدای معلم و حضور مسئولان در مناطق مختلف آموزش و پرورش در استان از جمله این برنامه ها است.

علی اسماعیلی در نشست خبری برای تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان، گفت: روزشمار هفته معلم سال ۱۴۰۱ بر اساس اسناد بالادستی آموزش‌ و پرورش از جمله سند تحول، همچنین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و شعار سال«سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» تدوین‌ شده است.

وی افزود: معلم و اندیشه‌ مطهر؛ معلم، اندیشه ورز و خلاق؛ معلم پیشکسوتان فرهنگ، سرمایه نظام تعلیم و تربیت؛ معلم، مسئولیت پذیری و جلوه های ایثار آموزشی و تربیتی؛ معلم، وحدت‌آفرین و هویت‌بخش؛ معلم و تربیت سرمایه اجتماعی؛ معلم، پیش‌ران جامعه دانش‌بنیان؛ اسامی روزهای هفته معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان درباره حضوری شدن مدارس گفت: حضوری شدن مدارس اتفاق مبارکی بود که پس از دو سال رخ داد، البته با حضوری شدن مدارس، وضعیت را رصد می‌کنیم و تاکنون اتفاق معنی داری با بازگشایی مدارس در ابتلای دانش آموزان به کرونا نیفتاده است.

وی با بیان اینکه ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، افزود: در راستای رصد مسائل بهداشتی هر هفته 2 تا 3 بار از دانشگاه علوم پزشکی استان، وضعیت منحنی کرونا استعلام می‌شود، چرا که سلامتی دانش‌آموزان و معلمان برای ما اهمیت دارد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان به برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت مقام معلم در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تجلیل از معلمان نمونه و برتر، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، نشست مدیران و معلمان استان با استاندار زنجان، دیدار با خانواده های شهدای معلم و حضور مسئولان در مناطق مختلف آموزش و پرورش در استان از جمله این برنامه ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه تکریم مقام معلم منحصر به روز و هفته معلم نیست، گفت: باید همواره جایگاه و کرامت معلم در جامعه را حفظ و ارتقا ببخشیم.

اسماعیلی با بیان اینکه استان زنجان ۴۹ شهید معلم و بیش از ۵۰۰ شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: یک ششم شهدای این استان از معلمان و دانش آموزان هستند.

اسماعیلی به فعالیت معلمان خیر در استان اشاره کرد و گفت: معلمان خیر در استان با اختصاص بخشی از حقوق خود از دانش‌آموزان نیازمند حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۴۹نفر از معلمان استان برای انتخاب عنوان برتر به مرحله کشوری معرفی شده اند، ادامه داد: از ۶ تن از معلمان برگزیده جلوه های ویژه معلمی در استان نیز تجلیل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار