عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

شرایط تزریق دُز چهارم واکسن کرونا

تهران (پانا) - طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی افراد بالای ۷۰ سال می‌توانند دُز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند و به گفته عضو کمیته علمی ستاد کرونا برای تزریق دُز چهارم واکسن نیز باید سه تا چهار ماه از تزریق دُز سوم گذشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
شرایط تزریق دُز چهارم واکسن کرونا

واکسیناسیون کرونا از بهمن سال ۱۳۹۹ در کشور آغاز شده است و طبق اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۶۴ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۵۶۷ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۸۰۱ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۲۹ هزار و ۴۸۳ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۸۵۱ دُز رسید.

در گروه سنی بالای ۱۲ سال کشور حدود ۹۱.۳ درصد واکسن نوبت اول، ۸۳.۱ درصد هم واکسن نوبت دوم را دریافت کردند. گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها نیز استقبال خوبی از واکسیناسیون داشتند اما گروه سنی ۵ تا ۱۲ ساله‌ها گروهی هستند که کمترین مشارکت را تاکنون داشتند به شکلی که تنها ۲۳.۹ درصد این گروه سنی واکسن نوبت اول و ۱۱ درصد نوبت دوم را دریافت کردند. بنابراین ۷۶.۵ درصد نوبت اول و ۶۸.۴ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

وزارت بهداشت نیز می‌گوید افراد بالای ۱۸ سالی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، افراد بالای ۸۰ سال و کارکنان نظام سلامت با اولویت شاغلان بیمارستانی، می‌توانند دز چهارم واکسن کرونا را بعد از گذشت چهار ماه از دریافت نوبت سوم واکسن، تزریق کنند. روز گذشته نیز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد تا در جهت تقویت سطح ‎ایمنی گروه‌های در معرض خطر، همه افراد بالای ۷۰ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا نقص ایمنی، یک نوبت ‎واکسن علاوه بر نوبت‌های قبلی تزریق کنند.

مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری ستاد کرونا در گفت‌وگو با پانا با اشاره به مصوبه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص تزریق دُز چهارم واکسن کرونا برای افراد 70 سال به بالا اظهار کرد: «تزریق دُز چهارم به گروه‌های پرخطر از جمله افراد مبتلا به بیماری‌های سرطان و افراد دارای نقص ایمنی پیشنهاد شده بود. ستاد کرونا نیز با تزریق مرحله چهارم واکسن افراد بالای 70 سال موافقت کرده است.»

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص تزریق مرحله چهارم واکسن برای سایر گروه‌های سنی گفت:‌ «تزریق دُز چهارم برای عموم مردم توصیه نمی‌شود و این مرحله فقط برای گروه‌های پرخطر توصیه شده است اما اگر تصمیم جدیدی در این زمینه اتخاذ شود، حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

به گفته وی، برای تزریق دُز چهارم واکسن نیز باید سه تا چهار ماه از تزریق دُز سوم گذشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار