سجادی: باید از کشتی به عنوان یک میراث فرهنگی حفاظت کنیم

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ما در رشته کشتی صاحب میراث فرهنگی هستیم، اظهار داشت باید از این میراث به بهترین شکل محافظت کرده تا به نسل‌های بعد منتقل شود.

کد مطلب: ۱۲۷۵۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
سجادی: باید از کشتی به عنوان یک میراث فرهنگی حفاظت کنیم

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید حمید سجادی در مراسم افتتاح مرحله دوم بازسازی خانه کشتی شهید ابراهیم هادی، ضمن قدردانی از تلاش های علیرضا دبیر ، رییس و کارکنان فدراسیون کشتی به خاطر کسب موفقیتهای قابل توجه در بعد قهرمانی وتوسعه زیر ساختها بیان کرد: با اهتمام ویژه درجهت بازسازی خانه کشتی شهید هادی ، آنچه که شایسته نام ایران و کشتی‌گیران است در این مجموعه صورت گرفته است.

وی در به دیدارجامعه ورزشی با رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت : در این نشست صمیمانه جمعی از خانواده کشتی نیز حضور داشتند و دغدغه‌های خود را با آیت الله رییسی مطرح کردند که مورد استقبال ایشان نیز قرار گرفت.

وزیر ورزش وجوانان ادامه داد: جلسه ارزشمندی برگزارشد وآقای بنا نیز به عنوان نماینده خانواده کشتی صحبت‌های بسیار خوبی را مطرح کردند که بی تردید درجهت رفع مشکلات و توسعه این رشته د ابعاد محتلف مثمر ثمرواقع خواهد شد.

وی همچنین بابیان اینکه ما در رشته کشتی صاحب میراث فرهنگی هستیم تاکید کرد : باید سعی کنیم که این میراث به بهترین شکل به نسل‌های بعد منتقل شود.

سید حمید سجادی افزود : یک بخش از کار یک ورزشکار دست یابی به عناوین قهرمانی است اما در کنار قهرمانی باید تلاش کند تا نام رشته‌ای که در آن فعالیت می‌کند ماندگار شود.

وی دراین میان به رشته های ورزشی که ریشه در فرهنگ این سرزمین داردو جنبه قهرمانی آنها مورد توجه نیست، اشاره کرد و توضیح داد : به عنوان مثال در رشته ای مثل چوگان ، هرگز صحبتی از کسب مدال به میان نمی آبد، بلکه ورزشکاران این رشته چون باور دارند ، چوگان بخشی از میراث فرهنگی است با جان و دل از آن حمایت می کنند.

وزیر ورزش وجوانان در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در پرداختن به ورزش اظهار داشت : تحصیل، تهذیب و ورزش سه موضوعی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و ما نیز تلاش می‌کنیم پیرو منویات رهبرانقلاب قدم برداریم.

وی افزود : کشتی‌گیران ایران از سال‌های دور تا کنون بسیارتلاش کردند که در جهان سرآمد باشند و امروز برخود می بالیم که در جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون کشتی با این قدمت و حجم زیاد مدال‌آوری در میادین مختلف بین‌المللی افتخارآفرینی می‌کند.

سید حمید سجادی به ارزش های اخلاقی مستتر در رشته کشتی اشاره کرد وگفت : فتوت حلقه مشترک بین همه کشتی‌گیران از سال‌های گذشته تا کنون است و این رشته با بهره گرفتن از آیین جوانمردی و فتوت جامعه مدیریت می‌شدو ما باید قدر این ثروتی که در اختیار داریم ، بدانیم.

وی در ادامه سخانش در خصوص تخصیص های مالی فدراسیونها نیز اظهار داشت: اردیبهشت‌ماه منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت خواهیم کرد و به تدریج بودجه فدراسیون‌ها پرداخت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار