مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:

برنامه آموزش و پرورش استان در جهت تکریم معلم و محرومیت‌زدایی است

ایلام (پانا) - علی درویشی مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت از برنامه‌های ماندگار و آتی آموزش و پرورش استان، تلاش در جهت تکریم معلم و ارباب رجوع، برنامه‌محور کردن و حذف عنوان و واژه محرومیت از حوزه تحت تصدی در استان و تبدیل آن به واژه محبوبیت است.

کد مطلب: ۱۲۷۵۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه آموزش و پرورش استان در جهت تکریم معلم و محرومیت‌زدایی است

در آستانه هفته معلم، در محل سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان به همراه شورای معاونین با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست علی درویشی، با تشکر از حضور پرشور و شعور فرهنگیان و دانش آموزان ایلامی در راهپیمایی روز قدس و همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته معلم که با عید سعید فطر همزمان شده است ، پیشاپیش فرارسیدن این مناسبت ها را تبریک گفته و بیان کرد: با توجه به رسالت خطیر رسانه ها و نقش مهم آنها در شکوفایی و پیشرفت کشور و نیز جهت ارائه گزارش کارها و فعالیت های صورت گرفته در مدت زمان سه ماهه اخیر که از قبول مسؤلیت بنده و همکاران در آن اداره سپری شده است، از اصحاب قلم و خبرگزاری‌های توانمند استان جهت حضور دعوت بعمل آمده است.

درویشی، از اهمیت و ارزش مقام معلمی گفت و تاکید کرد: به خود می بالم که معلم هستم و پله پله مراحل و چالش‌های اداره آموزش و پرورش را لمس کرده ام و با توکل بر خدا و همراهی مسئولان و دوستان در تکاپوی ارتقای استان در حوزه آموزش و پرورش که اساس هر جامعه ای را تشکیل می‌دهد، هستیم. شعار من در این خصوص این است که با برنامه ریزی های فشرده و بلندمدت همیشه کار کنیم و خسته نشویم.

وی در گزارش کار خود و مجموعه تحت نظارت در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی از عنوان برتر مجموعه آموزش و پرورش استان در بازگشایی مدارس، برگزاری جشن تکلیف و جشن روزه اولی ها با حضور 10 هزار نفر از دانش آموزان، برگزاری متعدد جلسات قرآنی، اجرای برنامه راهیان نور با آمار بازدید 14هزار نفر بصورت آنلاین و 476 هزار نفر بصورت آفلاین، راه اندازی و احیای مجدد سالن آمفی تئاتر، بازسازی و افتتاح زائرسرای مهران قبل از عید نوروز امسال، اختصاص 30میلیارد تومان به تجهیزات خریداری شده برای مدارس، جذب و اختصاص 6 میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی ها و 1 میلیارد تومان برای 13 پژوهش سرا در استان خبر داد.
وی همچنین در زمینه اقدامات اقتصادی آموزش و پرورش استان به افتتاح، احیا و استارت درمانگاه و باشگاه فرهنگیان، کلنگ زنی 37 زمین ورزشی درون مدرسه ای و 5 سالن ورزشی در همه مناطق با اعتبار واریزی 13 میلیارد و 600میلیون تومان ، احداث مرکز اوتیسم و پایگاه خدمات درمانی دانش آموزان با نیازهای ویژه و برنامه ریزی برای احداث اردوگاه کشوری که قبلا رئیس جمهور دستور آن را صادر کرده بود، اشاره کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این مطلب که در حال حاضر 260 نفر از همکاران ابتدایی در سطح استان به پویش نذر خدمت به ویژه در مناطق روستایی و عشایری پیوستند، خادمی همکاران را مایه مسرت و افتخار خود دانست و تصریح کرد: از برنامه های مهم جهت ارج نهادن به خواست همکاران فرهنگی، پیگیری جدی موضوعات مورد توجه همکاران بویژه مسکن و رتبه بندی فرهنگیان است که در آینده نزدیک خبرهای خوبی اطلاع رسانی می شود.

در بخش پرسش و پاسخ نیز این مقام مسؤل در پاسخ به پرسش مسئول خبرگزاری پانا در استان در مورد اینکه آیا جهت پیشرفت و شکوفایی بیشتر در آموزش و پرورش برنامه ای ماندگار و متفاوت تر از برنامه های مدیران کل سابق در نظر دارند عنوان کرد: تکریم معلم و ارباب رجوع، برنامه محور کردن آموزش و پرورش استان، جذب و تزریق اعتبارات بیشتر جهت شکوفایی استعدادهای ناب دانش آموزان ایلامی و در سطحی وسیع‌تر حذف عنوان محرومیت از استان و تبدیل آن به محبوبیت از برنامه های ماندگار و مهم آن اداره تا سال 1404خواهد بود.

تهیه خبر؛ پریسا پور ابراهیم و نوشین شکروندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار